مکس وشتاپن، رکورددار بیشترین سبقت در فصل ۲۰۱۶ فرمول یک

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به آمار ارائه‌شده توسط شرکت پیرلی در سال ۲۰۱۶، مکس وشتاپن در رقابت‌های این فصل فرمول یک بیشترین تعداد سبقت را از سال ۱۹۸۳ تاکنون به ثبت رسانده است.
تبلیغات

شرکت پیرلی، تولیدکننده‌ی لاستیک‌های فرمول یک؛ لیستی از آمار مربوط به عملکرد فصل ۲۰۱۶ را منتشر کرد که مکس وشتاپن راننده‌ی تیم ردبول در طول ۲۱ مسابقه در این فصل از فرمول یک، تعداد ۷۸ سبقت را به ثبت رسانده است.

همچنین وشتاپن در فصل ۲۰۱۵ و اولین حضورش در فرمول یک، با تیم تورو روسو تعداد ۴۹ سبقت را در طول ۱۹ گرندپری ثبت کرده‌ است.

پیرلی گفته است سبقت‌ها به‌صورت زیر محاسبه و اعمال می‌شوند:

سبقت باید در طول یک دور کامل گرفته شود و تا خط پایان آن دور حفظ شود و مشکلی در آن به وجود نیاید؛ همچنین سبقت در دور آغازین در شمارش محسوب نشده است. تغییرات جایگاه به علت مشکلات فنی، لپ شدن و یا از لپ درآمدن؛ در شمارش محسوب نشده است.

این موفقیت برای مکس وشتاپن ۱۹ ساله؛ بعد از کسب عنوان «بهترین سبقت سال» در مراسم سالانه‌ی فیا برای سومین سال متوالی، به دلیل سبقت از نیکو رزبرگ در طول گرندپری برزیل به دست آمد.

فرمول یک

وشتاپن اقرار کرد در طول فصل ۲۰۱۵؛ حرکات سبقت را در یک بازی کامپیوتری تمرین می‌کرد که کمک شایانی به سبقت‌های وی در پیست کرده است.

با توجه به فصل ۲۰۱۶، که شامل پیروزی وی در اولین هفته از رقابت‌ها، در گرندپری اسپانیا با تیم ردبول بود؛ وشتاپن گفت:

من به ادامه‌ی این مسیر بسیار خوش‌بین هستم. من انتظار چنین فصلی را نداشتم، که در ردبول حضور داشته باشم و برنده‌ی مسابقه‌ای به‌یادماندنی مانند گرندپری اسپانیا باشم. از این موارد نمی‌توانم ناراضی باشم. این موارد بسیار مثبت هستند و در این مدت برخی از لحظات خوب را آموختم؛ خوشبختانه خودرو و پیشرانه در سال آینده بهبود می‌یابد که یک شروع خوب برای سال آینده خواهد بود.

پیرلی افزود:

لوئیس همیلتون از تیم مرسدس، بیشترین سبقت را در یک مسابقه با ۱۸ سبقت در گرندپری چین به نام خود ثبت کرده است. همیلتون در این گرندپری مسابقه را از آخر شروع کرده بود.سباستین فتل راننده‌ای است که کمترین سبقت از او گرفته شده است؛ مکس وشتاپن تنها راننده‌ای است که در گرندپری برزیل برای کسب جایگاه پنجم از او سبقت گرفت.فرناندو آلونسو راننده‌ی تیم مکلارن هوندا؛ با ۴۱ سبقت، بیشترین سبقت را در شروع مسابقه و در دور آغازین کسب کرده است.

به‌طور کلی، پیرلی ۸۶۶ سبقت را در فصل ۲۰۱۶ در آمار خود ثبت کرده است که بر اساس معیار‌های خود، به‌طور میانگین در هر گرندپری ۴۱.۲ سبقت صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات