گزارش زومیت از نشست خبری مدیران بخش استارتاپ نمایشگاه الکامپ

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
۱۰ استارتاپ ایرانی در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۷ با حمایت سازمان نظام صنفی شرکت خواهند کرد.
تبلیغات

مدیران و داوران الکام‌استارز، بخش استارتاپ‌های الکامپ در یک نشست خبری به ارائه آمارها و توضیحاتی در مورد این بخش پرداختند.

عطا خلیقی، مدیر مرکز تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای سازمان فناوری اطلاعات و یکی از مدیران سالن الکام استارز گفت: «تعداد درخواست‌ استارتاپ‌ها بیش از ۵۰۰ عدد بود. از معیارهای حضور استارتاپ‌ها وجود اپلیکیشن‌ یا وب‌سایت، خدمات قابل ارائه به مردم و کمتر از ۳ سال فعالیت بود. ۲۴۲ استارتاپ در مرحله اول و بعد از اعتراض، ۳۹ استارتاپ دیگر برای حضور پذیرفته شدند که از این میان ۲۲۰ استارتاپ در استارتاپ استارز و ۱۱ استارتاپ دیگر به‌صورت خرید غرفه در نمایشگاه حاضر شدند.»

باقر بحری سخنگوی الکامپ نیز در مورد حمایت از استارتاپ‌ها برای شرکت در نمایشگاه سبیت آلمان اعلام کرد: «۱۰ استارتاپ را به نمایشگاه سبیت آلمان می‌بریم که از این میان ۳ استارتاپ تمام هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود و ۷ استارتاپ دیگر تنها هزینه غرفه‌هایشان پرداخت خواهد شد. البته استارتاپ‌هایی که در نمایشگاه الکامپ حاضر نیستند هم می‌توانند در پذیرش برای سبیت ثبت نام کنند.»

الکام‌استارز

شاهین طبری یکی از داوران بخش بررسی و حمایت از استارتاپ‌ها در الکامپ در مورد بخش الکام‌استارز گفت: «ما سال قبل حمایت از استارتاپ‌ها در الکامپ را شروع کردیم و استقبال خوبی از بخش استارتاپی نمایشگاه شد که امسال نیز این کار را ادامه دادیم. این خدمات گامی در جهت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است. امسال برای بخش بازی نیز حرکتی مشابه انجام شده و بخش الکام‌گمیز در سالن ۶ با ۳۵۰ متر فضا راه‌اندازی شده است و امیدوارم سال آینده این موضوع ادامه یابد.»

سهیل عباسی، دبیر الکام‌استارز در مورد استقبال از الکام‌استارز گفت:‌ «این سالن به یکی از پربازدیدترین سالن‌های الکامپ تبدیل شده است. نگاه ما به حضور عمومی استارتاپ‌ها تا جای ممکن بوده است. این نوع اهمیت به کسب‌وکارهای نوپا در رویدادهای این‌چنینی باعث تغییر نگاه مردم به کسب‌وکارهای نوپا شده است.»

آیت حسینی مدیر هیئت داوران نیز در مورد داوری استارتاپ‌ها در الکامپ امسال توضیح داد: «در این تیم داوری از افرادی که علاقه به سرمایه‌گذاری و گسترش بازار استارتاپ‌ها داشته‌اند استفاده کرده‌ایم. داورها در سه روز اول بیش از ۱۰۰ استارتاپ‌ را بررسی کردند و به داوری پرداختند. هر استارتاپ به مدت ۲ دقیقه در مورد طرح کسب‌وکار خود توضیح داده و به سؤالات داوران پاسخ می‌دهد. در هر پنل داوری حداقل ۷ داور حضور دارند.»

آیت حسینی تأکید کرد: «امیدواریم ستاره‌های این استارتاپ‌ها به‌عنوان منتخب در نمایشگاه سبیت حضور یابند و بتوانند طرح خود را در دنیا ارائه دهند.»

 باقر بحری در پاسخ به سؤال خبرنگار زومیت در مورد وضعیت بد سالن استارتاپ‌ها و عدم حمایت بعد از نمایشگاه الکامپ گفت: «چرا ما همیشه عادت به حمایت داریم و دوست داریم از ما حمایت انجام شود. استارتاپ‌ها تا روی پای خود نایستند نمی‌توانند کار خود را به پایان برسانند. کار سازمان، حمایت از استارتاپ‌ها نیست و تنها فراهم کردن فرصت‌ها است که در نمایشگاه این فرصت‌ها و حمایت‌ها انجام می‌شود.»

سخنگوی الکامپ ادامه داد: «این سالن ظرفیت خاصی داشته که از جیب سازمان و بخش خصوصی به استارتاپ‌ها کمک شده‌‌ که آینده‌شان را بسازند. تلاش می‌کنیم سال آینده حمایت بیشتری از استارتاپ‌ها شود.»

بحری افزود: «ما تمام تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری بعد از نمایشگاه انجام می‌دهیم ولی این استارتاپ‌ها و جوانان استارتاپی هستند که باید پیگیر این امور باشند.»

به گفته‌ی سخنگوی الکامپ، از ۲۵ استان در این بخش حضور دارند و سعی کردیم استارتاپ‌هایی غیر از تهرانی‌ها، از دیگر شهرها نیز در نمایشگاه حضور یابند.

الکام‌استارز

حسینی افزود: «در خصوص سرمایه‌گذاری باید بگویم اینجا جایی برای گفت‌وگو و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها است و سرمایه‌گذاری مستقیم و داخل نمایشگاه انجام نمی‌شود. اینجا فرصتی برای معرفی به سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه است تا استارتاپ‌ها بتوانند برای دریافت حمایت خود تلاش کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات