اطلاعات برخی از کاربران لیندا به بیرون درز کرد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اطلاعات برخی از کاربران سرویس آموزش ویدیویی لیندا به بیرون درز کرد و در همین راستا لیندا نام کاربری و رمز عبور این دسته از کاربران را ریست کرده است.
تبلیغات

سرویس آموزش ویدیویی lynda.com که خود جزو زیرشاخه‌های لینکدین به‌حساب می‌آید (البته لینکدین حالا شرکت تابعه‌ی مایکروسافت است)، طی نامه‌ای به  برخی از کاربران خود خبر داد که اطلاعات تماس آن‌ها و همچنین دوره‌هایی که بازدید کرده‌اند به بیرون درز کرده است.

بر اساس گزارش سخن‌گوی لینکدین، با وجود اینکه همه کاربران تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، اما به ۹.۵ میلیون نفر کاربر لیندا ایمیل ارسال شده است تا رمز عبور خود را تغییر دهند. 

با این حال سخنگوی لینکدین گفته است اطلاعات کمتر از ۵۵ هزار نفر از کاربران لیندا به بیرون درز کرده است که رمز همه‌ی آن‌ها ریست شده و جای نگرانی وجود ندارد. رمزهای عبور نیز همگی به‌شدت رمزگذاری شده‌اند و آنچه فاش شده، رمزهای عبور هش‌شده است که امکان رسیدن به رمز عبور واقعی را غیر ممکن می‌کند. علاوه  بر این، اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی کاربران نیز به دست هکرها نیافته است. 

تا به امروز اطلاعاتی که به بیرون درز کرده، به‌صورت عمومی پخش نشده‌ است و هنوز معلوم نیست هکر یا هکرها از این اطلاعات چه استفاده‌ای خواهند کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات