اسنپ چت در پی تبدیل شدن به یک کمپانی فعال در حوزه دوربین عکاسی

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اسنپ‌چت کار خود را به‌عنوان یک پیام‌رسان آغاز کرد؛ حال کمپانی مادر اسنپ‌چت با تغییر نام به اسنپ درصدد تبدیل‌شدن به کمپانی فعال در حوزه‌ی دوربین‌ عکاسی است.
تبلیغات

کمپانی مادر ارائه‌دهنده‌ی سرویس اسنپ‌چت، نام خود را به اسنپ تغییر داد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این کمپانی در پی ورود به حوزه‌ی دوربین‌ عکاسی است.

اسنپ در کنار ارائه‌ی سرویس نرم‌افزاری خود، در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی قدم بزرگی  در مسیر عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری برداشت و از عینک مجهز به دوربین با نام Spectacles رونمایی کرد. با استفاده از این عینک، کاربران می‌توانند آنچه می‌بینند، عینا ثبت کنند و از طریق اپلیکیشن اسنپ به اشتراک بگذارند.

اسنپ‌چت فرآیند تغییر نام خود به اسنپ و ایجاد وب‌سایت snap.com را هم‌زمان با عرضه‌ی عینک Spectacles انجام داد. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توان بینش مؤسسان این کمپانی از تغییرات ساختاری ایجادشده را مشاهده کرد. در این وب‌سایت عبارت «Snap Inc. is a camera company» به‌عنوان تعریفی از اسنپ ارائه شده است.

کمپانی اسنپ

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اسنپ طی ماه گذشته‌ی میلادی مستندات مورد نیاز برای آغاز عرضه‌ی عمومی سهام خود را ارائه کرده است. گزارش‌ها نشان از این دارند که احتمالا ارزش اولیه‌ی این کمپانی پس از ورود به تالار بورس ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار خواهد شد. اسنپ یک استارتاپ با عمر فعالیت ۵ ساله است و از این‌رو به نظر می‌رسد اتکا به یک اپلیکیشن پیام‌رسان نمی‌تواند دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاران به‌منظور مشارکت در این کمپانی ۲۵ میلیارد دلاری باشد، از این‌رو انتظار می‌رود اسنپ پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای در حوزه‌ی عکاسی و دوربین‌ در سر می‌پروراند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، اسنپ که اخیرا موفق شد بیش از ۲.۶ میلیارد دلار سرمایه جذب کند؛ در پی آن است که کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تولید سخت‌افزار عکاسی را تصاحب کند و فناوری‌های آن‌ها را در اختیار بگیرد. کمپانی‌های مدنظر اسنپ ایده‌های بسیار جالب توجهی را با واقعیت پیوند داده‌اند که شامل دوربین‌های پوشیدنی، پهپادهای مجهز به دوربین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

یکی از کمپانی‌هایی که نظر اسنپ را به خود جلب کرده، تولیدکننده‌ی پهپادهای مجهز به دوربین Lily است. این کمپانی پهپادهایی را تولید می‌کند که می‌توان آن‌ها را با پرت کردن، به پرواز درآورد. لیلی به‌عنوان یک استارتاپ در می ۲۰۱۵ نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرد و موفق شد در فرآیند پیش‌فروش پهپادهای خود بیش از ۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

از جمله‌ی کمپانی‌های دیگر مدنظر اسنپ باید به تولیدکننده‌ی دوربین‌های پوشیدنی Narrative اشاره کرد. اسنپ‌‌چت در سال ۲۰۱۴ کمپانی Vergence را مال خود کرد که نتیجه‌ی آن تولید عینک مجهز به دوربین Spectacles توسط این کمپانی است. شنیده‌ها گویای این هستند که Vergence در زمان تصاحب توسط اسنپ‌چت، در حال ساخت پهپادی بود که با ژست‌های حرکتی کنترل می‌شود.

در صورتی که اسنپ پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود ارزشی ۳۰ میلیارد دلاری داشته باشد، در این صورت ارزش کل این کمپانی ۵ برابر نیکون و نزدیک به کانن با ارزش بازار ۳۲ میلیارد دلاری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات