وال استریت ژورنال: سهامداران هارمن ۸ میلیارد دلار پیشنهادی سامسونگ را کافی نمی دانند

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سهامداران هارمن اینترنشنال معتقدند ۸ میلیارد دلار پیشنهادی توسط سامسونگ برای تصاحب این کمپانی کافی نیست.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ با چالش‌هایی در مسیر تصاحب کمپانی هارمن روبرو خواهد شد، چراکه شماری از سهامداران این کمپانی، ۸ میلیارد دلار پیشنهادی برای تصاحب هارمن را کافی نمی‌دانند. آلکساندر روپرز، مالک موسسه‌ی سرمایه‌گذاری آتلانتیک و دارنده‌ی ۲.۵ درصد از سهام هارمن، می‌گوید به فروش هارمن در ازای دریافت ۸ میلیارد دلار رأی منفی خواهد داد. هرچند رأی روپرز به واسطه‌ی سهام اندکش قدرت زیادی در مسیر توقف فروش ندارد، اما شاید سایر سهامداران را برای کسب درآمد بیشتر از فروش کمپانی اغوا کند.

بر اساس اسناد رگولاتوری، علاوه بر سامسونگ کمپانی دیگری نیز در پی تصاحب هارمن بوده است؛ این کمپانی که نام آن مشخص نیست؛ در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، زمانی که هر سهم هارمن بیش از ۱۱۵ دلار ارزش داشت، پیشنهاد خود را برای تصاحب هارمن ارائه کرده است. ارزش کل خرید هارمن در آن زمان بسیار بالاتر از پیشنهاد ۸ میلیارد دلاری سامسونگ بود؛ البته برخلاف سامسونگ که کل مبلغ پیشنهادی را نقدا پرداخت می‌کند، این کمپانی ناشناخته در ازای تصاحب هارمن در پی اعطای بخشی از سهام خود بود. مبلغ پیشنهادی سامسونگ، قیمت ۱۱۲ دلار به ازای هر سهم هارمن را پیش روی سهامداران قرار می‌دهد.

رقبای سامسونگ نظیر اپل، گوگل و مایکروسافت نیز مطمئنا علاقه‌مند به مشارکت در آینده‌ی صنعت خودرو هستند؛ اما به نظر می‌رسد اشتیاق سامسونگ برای تصاحب هارمن بیش از رقبا است، در غیر این صورت سه کمپانی که از آن‌ها نام بردیم، در صورت تمایل مشکلی از بابت تأمین مبلغ مورد نیاز برای تصاحب هارمن ندارند، از این‌رو به نظر می‌رسد کمپانی ناشناس علاقه‌مند به تصاحب هارمن را  باید در بین گزینه‌هایی نظیر پاناسونیک ژاپنی یا بوش آلمانی جستجو کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات