سیستم تعلیق کونیخزگ آگرا RS جدید با قابلیت تنظیم از راه دور

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کونیخزگ، خودروساز معروف سوئدی با اعمال تغییرات منحصر‌به‌فردی در سیستم تعلیق آگرا RS جدید، می‌تواند تنظیمات سیستم تعلیق را به صورت آنلاین تغییر دهد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی کونیخزگ همواره موفق به ترکیب نوآوری همراه با جسارت برای رسیدن به کمال بوده است و این خصیصه، خودروساز سوئدی را به یکی از شرکت‌های منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. یکی از مواردی که کونیخزگ در آن کاملاً منحصربه‌فرد است، دامپرها یا تعدیل‌کننده‌های سیستم تعلیق Öhlins است که این خودروساز از آن‌ها استفاده می‌کند.

کونیخزگ به‌تازگی در حال مستندسازی روند ساخت صد و ‌بیست‌ و هشتمین خودروی خود است، این خودرو، هفدهمین خودروی آگرا RS از مجموع ۲۵ دستگاه آگرایی است که قرار است تولید شود؛ این خودرو برای تردد در ایالات‌متحده نیز کاملاً مورد تأیید و قانونی است.

کونیخزگ

طبق آخرین اطلاعات ثبت‌شده در گزارش ساخت این خودرو؛ تغییرات گسترده‌ای در شاسی و سیستم تعلیق آگرا RS جدید به گوش می‌رسد. یکی از جالب‌ترین بخش‌ها از آخرین آگرا RS، دامپرهای Öhlins مورد استفاده در سیستم تعلیق آن است. این سیستم تعلیق و دامپرها مانند دامپر‌های سایر خودروها است؛ اما وقتی کونیخزگ برای تغییر آن‌ها دست‌به‌کار شود، قطعاً خاص‌تر خواهد شد. گروه مهندسی الکتریکی کونیخزگ به‌صورت مجزا یک کنترل‌کننده روی این دامپرها نصب‌ کرده است که پردازنده و مدار الکتریکی کنترل‌کننده، توسط کونیخزگ و در این شرکت طراحی‌شده است.

این مدار الکتریکی کنترل‌کننده، به شرکت کونیخزگ اجازه می‌دهد تنظیمات سیستم تعلیق خودرو را در هر جای دنیا که باشد، تغییر دهد.

استیو وید، نویسنده‌ی آگهی‌های تجاری و تبلیغاتی شرکت کونیخزگ دراین‌باره می‌گوید:

برای مثال، در یک مسیر مسابقه‌ای می‌توانیم عملکرد خودرو را به صورت آنلاین تجزیه‌وتحلیل کنیم و با توجه به آن، با اعمال تغییر در سیستم تعلیق و دامپرها باعث بهبود عملکرد خودرو شویم. این آنالیز می‌تواند در همان محل و توسط مالک خودرو یا به‌ صورت آنلاین در کارخانه‌ی کونیخزگ صورت گیرد.

بدون شک این نوع تنظیمات و پیشرفت‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور، روی دیگر خودروها نیز می‌تواند اعمال شود؛ اما کونیخزگ با نگاهی سریع به آینده، این قابلیت‌ را در روزهای آتی برای خودروهایش به ارمغان می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات