سامسونگ دستیار گوگل اسیستنت را جایگزین VIV خواهد کرد

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل با استفاده سامسونگ از هر دو دستیار مجازی VIV و گوگل اسیستنت در محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نوقا مخالف است.
تبلیغات

در ماه اکتبر کمپانی سامسونگ دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام VIV را خریداری کرد. این دستیار توسط گروهی توسعه داده شده بود که روی سیری کار می‌کردند. VIV روی زبان طبیعی کار می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود بتواند سؤالات کاربران را درک کند و پاسخ دهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی  VIV، مخصوصا امکان استفاده‌ی آن توسط گروه‌های شخص ثالث باعث شده است انتظارات از آن بالا رود؛ به‌قدری که می‌توان آن را به‌عنوان جایگزین مناسبی برای S Voice خواند.

با این وجود شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا است تا آن را برای محصولات خود عرضه کند. در سیستم‌عامل جدید اندروید نوقا از قابلیت جالبی به نام گوگل اسیستنت استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد گوگل مایل نیست گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید سامسونگ دارای هر دو قابلیت VIV و گوگل اسیستنت باشند.

بنابراین با توجه به شایعات، گوگل از سامسونگ درخواست کرده است از دستیار مجازی VIV در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نوقا استفاده نکند یا حداقل استفاده از آن را به تأخیر بیندازد. البته سامسونگ می‌تواند از این قابلیت در سیستم‌عامل تایزن استفاده کند؛ اما باید در نظر گرفت که این موضوع با آنچه گروه توسعه‌دهنده‌ی دستیار مجازی VIV در سر داشتند، بسیار متفاوت است.

یکی از مؤسسان گروه VIV در این مورد گفته بود پذیرفتن پیشنهاد سامسونگ به این دلیل بوده است که کمپانی یادشده به‌صورت سالانه پانصد میلیون دستگاه گوشی هوشمند می‌فروشد و این موضوع می‌تواند به موفقیت پروژه‌ی آن‌ها کمک فراوانی کند. با در نظر گرفتن اینکه بیشتر این گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، قرار گرفتن دستیار مجازی VIV روی تایزن برای گروه توسعه‌دهنده‌ی این دستیار چندان خوشایند نخواهد بود.

در ماه گذشته، سامسونگ دو نام ثبت کرد که احتمالا برای دستیار VIV در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ در نظر گرفته شده‌اند. این نام‌ها که بیکسبی و کِسترا هستند، در واقع صداهای دستیار VIV خواهند بود. بیکسبی برای صدای مردانه و کِسترا برای صدای زنانه‌ی دستیار مجازی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر باید تا نمایشگاه MWC 2017 صبر کنیم و ببینیم آیا پرچم‌دار آینده‌ی کمپانی سامسونگ از دستیار مجازی VIV استفاده خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات