مرسدس بنز E کلاس کوپه‌ با چهره‌ی جدید رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز از نسل جدید E Class کوپه با طراحی جدید، برای سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد.
تبلیغات

مرسدس بنز در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت در ماه آینده، از مدل ۲۰۱۸ خودروی ای کلاس کوپه رونمایی کرد. این خودرو قرار است به‌صورت رسمی  در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شود.

طراحی خودروی ای‌ کلاس کوپه‌ی جدید بر اساس طراحی نسل فعلی مرسدس بنز ای‌ کلاس سدان انجام گرفته است و فروش آن از تابستان سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. در ابتدا این خودرو تنها در مدل‌های دو در E400 و E400 4Matic به بازار عرضه خواهد شد که در مدل دوم به‌جای استفاده از سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، به‌صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک استفاده خواهد شد. پس از آن، نسخه‌ی AMG این خودرو نیز با نام مرسدس AMG E50 به بازار خواهد آمد. 

مرسدس بنز E کلاس

مدل دو در ای کلاس جدید در مقایسه با مدل سدان ای‌ کلاس دارای فاصله‌ی محوری کم‌تری است، به‌طوری که فاصله‌ی محوری آن از ۲۹۳۸ میلی‌متر به ۲۸۷۲ میلی‌متر کاهش یافته است، دلیل چنین موردی این است که نسل جدید ای‌ کلاس کوپه در حقیقت روی پلتفرم کوچک‌تر مرسدس بنز یعنی پلتفرم سی کلاس شکل گرفته است. در بحث طول نیز ای‌ کلاس کوپه تقریبا ۱۰۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل سدان است. گرچه عرض این خودرو کمی بیشتر است. اما ای‌ کلاس کوپه‌ی مدل ۲۰۱۸ در مقایسه با نسل قبلی خود از هر نظر دارای ابعاد بزرگ‌تری است، به‌طوری که فضای داخلی آن بزرگ‌تر شده است. 

مرسدس بنز E کلاس

طراحی داخلی و بیرونی ای کلاس کوپه نیز کاملا از طراحی مدل سدان وام گرفته شده است و اکثر اجزای بیرونی و داخلی دو خودرو به یکدیگر شباهت دارند، البته برخی از قسمت‌ها هستند که به‌طور خاص برای مدل کوپه طراحی شده‌اند. 

از آنجایی که نسخه‌ی AMG این خودرو بعدها عرضه خواهد شد، مرسدس بنز تضمین کرده است که مدل E400 دو در یک خودروی کاملا اسپرت خواهد بود. ارتفاع سیستم تعلیق این مدل در مقایسه با مدل سدان پایین‌تر است و می‌توان برای آن سیستم تعلیق معمولی و یا تنظیم‌شونده‌ی بادی را سفارش داد.

مرسدس بنز E کلاس

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی قرار دارد که مجهز به دو توربو شارژر است و ۳ لیتر حجم دارد. این همان پیشرانه‌ای است که روی مدل E400 واگن نیز عرضه می‌شود. در هر دو مدل E400 و E400 4Matic کوپه، این پیشرانه می‌تواند ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده‌ی خودکار ۹ سرعته به چرخ‌های عقب یا در مدل 4Matic به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. 

مرسدس بنز E کلاس

در مدل جدید ای کلاس کوپه بیش از هر نسل دیگری از این خودرو، از فناوری‌های جدید استفاده شده است. این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم شارژر بی‌سیم تلفن همراه مجهز است و سیستم‌های کارپلی اپل و اندروید اتو نیز در این خودرو موجود هستند. مرسدس بنز همچنین به کسانی که خودروی آن‌ها به کارپلی اپل و اندروید اتو مجهز است، پیشنهاد می‌کند سیستم رهیاب ماهواره‌ای نیز سفارش دهند. در این خودرو از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار نیز استفاده می‌شود که می‌تواند کنترل پدال گاز، ترمزها و فرمان را تحت شرایطی در اختیار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات