اپلیکیشن «می‌بریم»: به اشتراک گذاری خودروهای شخصی و هم مسیری با مسافران - زوم اپ

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
«می‌بریم» نام یک اپلیکیشن اندروید است که در آن می‌توانید به‌عنوان مسافر یا راننده ثبت‌ نام کنید و در مسیرهای مشترک، با سایر کاربران هم مسیر شوید و به کاهش خودروهای تک‌سرنشین و درنتیجه آلودگی هوا کمک کنید.
تبلیغات

اگر شاغل هستید هرروز و اگر محصل هستید حداقل چند روز در هفته مجبور به طی کردن مسیری تکراری خواهید بود. رسیدن از خانه به محل کار و بالعکس به‌خودی‌خود خسته‌کننده و وقت‌گیر است و اگر ترافیک حاصل از خودروهای تک‌سرنشین، پیدا نشدن تاکسی در هوای سرد و بارانی و ... را به آن اضافه کنیم بیش‌ازپیش از این رفت‌وآمدهای تکراری و اجباری خسته می‌شویم. اپلیکیشن نوپای «می‌بریم» با توجه به این مشکلات ایده‌ی بسیار جذابی را به مرحله‌ی عمل رسانده است که مطمئنا می‌تواند آغازگر تحول بزرگی در جامعه باشد. شما می‌توانید به‌عنوان راننده‌ای که هرروز مسیر کار خود را تنها طی می‌کند یا مسافری که باید روزانه به دنبال تاکسی باشد؛، در اپلیکیشن «می‌بریم» ثبت نام کنید تا با پیدا کردن افراد هم‌ مسیر ، به‌خصوص برای مسیر‌های رفت‌وبرگشت روزانه از مشکلاتی مانند ماندن در هوای سرد به انتظار تاکسی و‌... رهایی یابید. علاوه بر این؛ استفاده از «می‌بریم» و آشنا شدن راننده‌ها و مسافرهای هم مسیر، می‌تواند به کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین و درنتیجه کاهش آلودگی هوا کمک کند. نکته‌ی جذاب دیگر؛ ارزان‌تر بودن ۳۰ درصدی کرایه‌ها نسبت به نرخ مصوب تاکسی در شهر تهران است که باعث می‌شود در کنار تمام نکات مثبت ذکر شده، بتوانید مسیر خود را ارزان‌تر طی کنید.

تصور کنید روزانه رأس ساعت مشخص با اتومبیل شخصی خود از منزل خارج می‌شوید و در پایان روز، در ساعت معین به سمت منزل برمی‌گردید. حال اگر به‌عنوان راننده در «می‌بریم» ثبت نام کنید، دیگر نیازی نیست مسیر روزانه خود را به‌صورت تک‌سرنشین طی کنید؛ شما علاوه بر آنکه ۴ نفر دیگر را در این مسیر همراه خود می‌برید، درآمد مناسبی نیز برای خود کسب خواهید کرد. یا در مقابل، می‌توانید به‌عنوان یک مسافر در برنامه ثبت نام کنید تا اگر شانس یارتان باشد، راننده‌ای پیدا کنید که هم مسیر شما باشد و بتوانید رأس ساعت مشخص در روز با او قرار بگذارید و بعد از آن، مسیر روزانه‌ی خود را بدون نگرانی از بابت پیدا کردن تاکسی، طی کنید. برای این امر باید بعد از دانلود و ثبت نام رایگان در برنامه، نقش خود را به‌عنوان راننده یا مسافر مشخص کنید. در صورتی که به‌عنوان راننده ثبت نام کنید؛ باید ساعات رفت‌وبرگشت و همچنین مسیر مورد نظر را مشخص کنید و در صورتی که به‌عنوان یک مسافر ثبت نام کنید؛ بعد از ورود به برنامه، راننده‌های هم‌ مسیر خود را در صورت وجود مشاهده خواهید کرد و می‌توانید برای هم مسیر شدن با آن‌ها درخواست ارسال کنید. در صورت رضایت طرف مقابل، با او زمان قطعی را از طریق چت تعیین می‌کنید. در ادامه می‌توانید توضیحات رسمی تیم سازنده را مطالعه کنید.

- توافقی متمدنانه برای سفرهای روزانهصندلی هر خودرو یک سرمایه‌ی ارزشمند است. به اشتراک گذاری صندلی خالی خودروها، علاوه بر اینکه می‌تواند هزینه‌های نگهداری خودرو را برای راننده تامین کند، هزینه‌ی کسانی که روزانه در ساعات مشخصی در شهر رفت و آمد می‌کنند را نیز به‌صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. در کنار این مزایای اقتصادی، استفاده‌ی بهینه از خودروهای هم‌دیگر با کاهش آلاینده‌ها، هوای صاف و آسمانی آبی را برای ما به ارمغان خواهد آورد. «می‌بریم» با نگاهی نو به مفهومی قدیمی، اپلیکیشنی در حوزه‌ی به‌اشتراک‌گذاری خودروی شخصی (Carpooling) و سفر اشتراکی (RideSharing) است.- اشتراک چند صندلیطبق آمار منتشر شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیش از ۴۸ درصد سهم آلاینده‌های هوا به خودروهای شخصی اختصاص دارد. «می‌بریم» اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد صندلی‌های خالی خودروی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در ازای دریافت هزینه، راهی که هر روز آن را برای رسیدن به سرکار یا دانشگاه طی می‌کنید، با مسافران «‌می‌بریم» به اشتراک بگذارید. اگر با اتومبیل شخصی خود در این شهر پرترافیک، رفت و آمد نمی‌کنید، «می‌بریم» به شما کمک می‌کند در زمان کوتاهی راننده‌ی هم‌مسیر خود را پیدا کنید و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از تاکسی (۳۰ درصد کمتر از تاکسی) به مقصد خود برسید.- چرا «می‌بریم» گزینه مناسب‌تری است؟اپلیکیشن «می‌بریم»‌ برای پلتفرم اندروید توسعه داده شده است و میلیون‌ها کاربر ایرانی سیستم‌عامل یاد شده، با دانلود این اپ می‌توانند از سرویس اشتراک‌گذاری خودروی شخصی و هم‌‌مسیری استفاده کنند. هزینه‌ی هر سفر نیز هنگام تعیین مبدا و مقصد به صورت آنلاین با استفاده از الگوریتم شرکت تاکسیرانی محاسبه و در لحظه به کاربران نمایش داده می‌شوند. در کنار این موارد افراد می‌توانند روی نقشه وضعیت خودروها و مسافرها و برنامه هفتگی آن‌ها را مشاهده کنند و به راحتی برای مسیرهای مختلف هم مسیر پیدا کنند.

در صورتی که قصد استفاده از «می‌بریم» دارید، جالب است بدانید دیگر نیازی به پرداخت نقدی کرایه نخواهید داشت بلکه می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام‌تر در ابتدای هر ماه حساب خود را در «می‌بریم» به میزان دلخواه شارژ کنید و هر روز بعد از رسیدن به مقصد، تنها با یک لمس، کرایه‌ی آن روز را به حساب راننده واریز کنید. برای دانلود و نصب «می‌بریم» به یکی از دو بازار اندروید مایکت یا کافه‌بازار مراجعه کنید و بدون هیچ‌ هزینه‌ای اپلیکیشن «می‌بریم» را نصب و از آن استفاده کنید. در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ی آی‌او‌اس این اپلیکیشن در اپ‌استور نیز عرضه می‌شود تا همه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از این سرویس را داشته باشند. در حال حاضر بیش از هزار کاربر شامل راننده و مسافر در «می‌بریم» ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴ هزار مسیر در آن ثبت‌ شده است. برای آشنایی بیشتر به سایت http://mibarim.com مراجعه کنید.

در پایان باید اشاره کنیم که «می‌بریم» در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ غرفه دارد. اگر می‌خواهید از تخفیف‌های متنوعی بهره ببرید، ۲۵ تا ۲۸ آذر ماه به سالن ۱۸ نمایشگاه بین‌المللی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات