اپلیکیشن Video Compress: کاهش چشمگیر حجم ویدیوها در اندروید - زوم اپ

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Video Compress اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی است که به کمک آن می‌توانید حجم ویدیوهای خود را قبل از اشتراک‌گذاری کاهش دهید.
تبلیغات

با افزایش سرعت اینترنت، اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی که نسبت به عکس‌ها از حجم بالاتری برخوردارند، در سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است به طوری که اگر سری به اینستاگرام یا تلگرام بزنید؛ مشاهده خواهید کرد که بیشتر فایل‌های منتشرشده را ویدئوها تشکیل می‌دهند. محبوبیت فایل‌های ویدیویی به‌قدری افزایش یافته است که اینستاگرام نیز مجبور شد مدت‌زمان ۱۵ ثانیه‌ای برای اشتراک ویدیو را به ۶۰ ثانیه تغییر دهد. البته سرعت اینترنت ایران نسبت به چند سال پیش افزایش چشمگیری داشته است؛ اما همچنان مشکل منسوخ‌شده‌ی ترافیک و اینترنت حجمی (در دنیا) کاربران را در اشتراک‌گذاری ویدئو محدود می‌کند، چرا که معمولا فایل‌های ویدیویی حجمی بالاتر از ۱۰ مگابایت دارند. اگر شما هم به هر دلیلی قصد اشتراک‌گذاری وید‌ئو دارید، می‌توانید با اپلیکیشن‌هایی که حجم ویدیوها را کاهش می‌دهند، این محدودیت را از بین ببرید و ویدئوهای خود را با حجم چندین برابر کمتر، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این کاهش حجم توسط کاهش کیفیت ویدئو انجام خواهد گرفت؛ اما این موضوع به معنای آن نیست که ویدئویی بی‌کیفیت از برنامه تحویل می‌گیرید ، چرا که در اکثر مواقع تفاوتی بین کیفیت یک ویدیوی ۷۰ مگابایتی با یک ویدیوی ۲۰ مگابایتی (در موبایل) وجود ندارد.

Video Compress یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه است که بعد از دریافت فایل ویدیویی، حجم‌ها و رزولوشن‌های مختلفی به شما نمایش می‌دهد و شما می‌توانید بر اساس حجم خروجی، حالت تبدیل را انتخاب کنید و در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه ویدئوی خود را تحویل بگیرید. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ یک ویدیوی Full HD به Video Compress معرفی شده است و این برنامه، رزولوشن‌ها و حجم‌های مختلفی به کاربر پیشنهاد داده است که کاربر می‌تواند بر اساس آن ویدیوی خود را تبدیل کند. این ابزار قادر است ویدیوی ۲۴۹ مگابایتی را حتی تا ۱۳ مگابایت کاهش حجم دهد. البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کاهش حجم لزوما به معنای کاهش چشمگیر کیفیت ویدیو نیست؛ برای مثال کیفیت همین ویدیوی ۲۴۹ مگابایتی را که دارای رزولوشن ۱۷۲۸x۹۷۲ است، اگر به رزولوشن ۹۶۰x۵۴۰ تبدیل کنید، ویدیو تفاوت چندانی پیدا نمی‌کند؛ با این حال ۱۸۰ مگابایت از حجم ویدیو کاهش پیدا می‌کند. Video Compress علاوه بر امکان کاهش حجم ویدیو، به امکانات دیگری همچون برش دادن ویدیو، چرخاندن تصویر و گرفتن خروجیِ فایل صوتی  از یک ویدیو نیز مجهز شده است تا با یک برنامه‌ی همه‌فن‌حریف در زمینه‌ی کار با ویدیوها مواجه باشیم. این برنامه برای اندروید ۴ و بالاتر منتشر و بیش از ۱ میلیون بار از پلی‌استور گوگل دانلود شده است؛ شما از طریق لینک زیر می‌توانید آن را دانلود کنید.

نکات مثبت

  • امکان کاهش حجم چشمگیر ویدیوها
  • نمایش حجم و رزولوشن فایل خروجی قبل از تبدیل
  • امکان برش دادن بخشی از ویدیو

نکات منفی

  • نکته منفی خاصی ندارد.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات