گلکسی اس 8 احتمالا اولین گوشی هوشمند مجهز به بلوتوث 5.0 خواهد بود

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن؛ گلکسی اس ۸ سامسونگ احتمالا اولین گوشی‌هوشمندی است که از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ بهره خواهد برد.
تبلیغات

با توجه به خبرهای مختلفی که در مورد گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ منتشر می‌شود، ظاهرا این محصول قابلیت‌های زیادی ارائه خواهد داد که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند قرار داده شده‌اند. گلکسی اس ۸ به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از سنسور اثر انگشت اپتیکال بهره می‌برد و حالا شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است که این دستگاه، اولین گوشی هوشمندی مجهز به بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ خواهد بود.

هفته‌ی پیش، بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ توسط گروه ناظر توسعه و استانداردهای این فناوری (SIG) به رسمیت شناخته شد. بلوتوث ۵.۰ سرعت بالاتری در انتقال داده‌ دارد و علاوه بر این، محدوده‌ی پوشش آن نسبت به نسخه‌ی قبل افزایش یافته است. افزون بر آنچه گفته شد، بلوتوث ۵.۰ از نظر ارتباط با دیگر دستگاه‌های بی‌سیم پایدارتر و بهتر عمل می‌کند. SIG اعلام کرد محدوده‌ی پوشش نسخه‌ی جدید این تکنولوژی نسبت به بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰ حدودا چهار برابر، سرعت آن دو برابر و نهایتا ظرفیت انتقال پیام‌ها تا هشت برابر افزایش یافته است. گروه مورد بحث انتظار دارد نسخه‌ی ۵.۰ این فناوری بین دو تا شش ماه آینده در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ‌ خود یکی از اعضای SIG است و گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی گلکسی اس ۸، مطمئنا یکی از برترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷ خواهد بود. با توجه به اینکه سامسونگ قصد دارد برای این محصول سنگ تمام بگذارد، استفاده از نسخه‌ی جدید بلوتوث در این گوشی هوشمند منطقی به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات