Japan Display برای ساخت پنل OLED آیفون سرمایه گذاری می کند

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Japan Display یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان پنل‌ IPS LCD برای آیفون‌ در گذشته بوده است. حالا این شرکت قصد دارد در ساخت پنل‌ OLED نیز سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

به نظر می‌‌رسد در سال ۲۰۱۷ اپل بیشتر پنل‌های OLED خود را از سامسونگ خریداری خواهد کرد. با توجه به اینکه سال بعد، دهمین سالگرد معرفی آیفون‌ است به نظر می‌رسد اپل برنامه‌ی خاصی برای معرفی گوشی‌ آیفون دارد و احتمالا یک نسخه از آیفون سال ۲۰۱۷ نیز دارای صفحه نمایش با پنل OLED خواهد بود.

با توجه به اینکه سال بعد تنها یک نسخه از آیفون، دارای پنل OLED خواهد بود؛ سامسونگ ممکن است به تنهایی بتواند پنل‌های OLED مورد نیاز اپل را تأمین‌ کند، اما سال ۲۰۱۸ و با بالا رفتن احتمال استفاده‌ی تمام نسخه‌های آیفون از این نوع پنل‌، قطعا اپل به سایر شرکت‌ها نیز مراجعه خواهد کرد. تاکنون از ال‌جی، شارپ و Japan Display به عنوان این شرکت‌ها نامی به میان آمده است و در میان این شایعات، حال خبر می‌رسد Japan Display سهام خود در شرکت سازنده‌ی پنل‌ OLED یعنی Joled افزایش خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ و هم‌زمان با ادغام بخش‌های پنل‌ OLED پاناسونیک و سونی تأسیس شده است.

در حال حاضر Japan Display در این شرکت ۱۵ درصد سهام دارد و سونی و پاناسونیک نیز هر کدام ۵ درصد سهم دارند، ۷۵ درصد بقیه از سهام متعلق به INCJ است. این قرارداد برای Japan Display در حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت؛ چرا که این شرکت قصد دارد سهم INCJ را از Joled خریداری کند. به‌صورت هم‌زمان؛ INCJ نیز که یک شرکت دولتی است، در Japan Display در حدود ۶۵۰ میلیون دلار برای افزایش توان تولید پنل‌های LCD و  OLED سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات