نقشه دیجیتال داخلی نسبت به google maps خدمات بهتری می‌دهد

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاز نخست سرویس‌ نقشه‌ی دیجیتال بومی در الکامپ افتتاح می‌شود تا به ایرانیان جزئیات دقیق‌تر و خدماتی بهتر از google maps ارائه کند.
تبلیغات

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی از ارائه‌ی سرویس نقشه‌ی دیجیتال بومی در نمایشگاه الکامپ و ارائه‌ی جزئیات دقیق‌تر و سرویس بهتر از google map صحبت کرده است.

علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی اعلام کرد: «در آخرین نشست شورای راهبری طرح جویشگر بومی، طرح نقشه‌ی دیجیتال بومی کشور توسط شرکتی از بخش خصوصی ارائه و مقرر شد با حمایت شورا، این سرویس به سایر پروژه‌های طرح ملی جویشگر بومی متصل شود.»

او افزود: «بر اساس برآوردهای اولیه نقشه‌ی دیجیتال بومی کشور در مواردی از نظر دقت، از سرویس خارجی نقشه‌ی گوگل (google maps) بهتر است. به خاطر اینکه منبع اصلی اطلاعات این نقشه در داخل کشور قرار دارد، این سرویس می‌تواند جزئیات بیشتری را به کاربر ارائه دهد.»

با توجه به اینکه نقشه‌ی دیجیتال بومی در کشور طراحی می‌شود دسترسی خوبی به اطلاعات راه‌ها و جزئیاتی از قبیل کسب‌وکارها، مکان‌های عمومی و دیگر امکانات شهری دارد و می‌تواند جزئیات دقیق‌تری از google maps ارائه کند. پس می‌توان این بخش از صحبت‌های یاری را به راحتی پذیرفت. البته تا زمانی که این طرح اجرا نشود نمی‌توان در مورد کیفیت خدمت‌دهی آن به‌درستی تصمیم گرفت.

به گفته‌ی یاری،‌ این سرویس می‌تواند جایگزین سرویس google maps برای کاربران باشد و در صورتی که کاربران از آن به صورت روزمره استفاده کنند، حتی در بخش اطلاعات ترافیکی شهرهایی مانند تهران نیز به‌ سرعت اطلاعات این نقشه به‌روز خواهد شد. اطلاعات این نقشه که سطح پوشش آن کل ایران است توسط متخصصان داخلی و به روش برداشت میدانی و فتوگرامتری جمع‌آوری شده است تا با داده‌های بومی، امکان ارائه خدمات بهتر نسبت به نقشه‌ی گوگل در این سرویس وجود داشته باشد.

دبیر شورای راهبری جویشگر بومی اضافه کرد:‌ «نقشه دیجیتال بومی شامل تقسیمات کشوری، شهرها و روستاها، معابر بین‌شهری و داخل شهری، نقاط مهم خدماتی، پوشش گیاهی و آبی، مناطق گشت پستی و لایه‌های متفاوتی از اطلاعات موردعلاقه کاربران خواهد بود و امکان خدمات جستجو در نقشه، مسیریابی، تولید آدرس و مشخصات برای هر نقطه در این نقشه دیده شده است.»

به گفته‌ی یاری، خدمت نقشه‌ی دیجیتال در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ رونمایی خواهد شد. طراحان این نقشه خواستار سیاست‌گذاری مرکز ملی فضای مجازی برای استفاده از نقشه‌ی فوق در سازمان‌های دولتی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات