گزارش دومین نشست خبری نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۶

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بیست و دومین نمایشگاه ایران الکامپ روزهای ۲۵ تا ۲۸ آذر با حضور شرکت‌های خصوصی، دولتی، استارتاپ‌ها و گیمر‌ها در تهران برگزار می‌شود.
تبلیغات

در آستانه‌ی برگزاری بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، دومین نشست خبری برگزاری این نمایشگاه در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان برگزارکننده الکامپ برگزار شد.

ناصر علی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست گفت: «یکی از دستاوردهای نمایشگاه الکامپ پارسال که ادامه می‌یابد حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا است. ما در الکامپ قبل بخشی از عقب‌گرد کیفی را جبران کردیم و امسال نیز در این مسیر گام‌های بهتری را برداشتیم.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: «‌امسال در کنار قول‌هایی که دادیم تلاش برای حضور دیگر کشورها بود. در این راستا روابط خود را با نمایشگاه‌های دیگر برقرار کردیم. امسال سه کشور را در الکامپ به صورت پاویون داریم.»

مدیر سبیت آلمان در افتتاحیه الکامپ

سعادت افزود: «نمایشگاه سبیت در الکامپ نمایندگانی خواهد داشت و مدیر این نمایشگاه در افتتاحیه حضور خواهد داشت تا تعاملات بین‌المللی شکل بگیرد. البته در نمایشگاه سبیت نیز از نمایشگاه الکامپ نمایندگانی حضور خواهند داشت.»

او در مورد ثبت‌نام بازدیدکنندگان در نمایشگاه الکامپ اعلام کرد:‌ «امسال تلاش کردیم با کمک شرکت‌ها بتوانیم ورود و رجیستر  غرفه‌داران و بازدیدکنندگان را با فناوری‌های جدید ثبت کنیم»

به گفته‌ی سعادت، یکی از بزرگترین مشکلات در الکامپ فضای محدودی است که برای این نمایشگاه اختصاص داده‌اند. این موضوع به سوابق الکامپ برمی‌گردد و در جداول برنامه‌ریزی تا سه سال آینده بسته شده است.»

رئیس سازمان نصر در مورد حضور استان‌های دیگر در این نمایشگاه بیان کرد: «ما همانطور که پاویون برای کشورهای خارجی داریم، تصمیم داریم پاویونی برای استان‌ها داشته باشیم تا فرصت برای نمایش کارهای انجام شده در این نمایشگاه ملی و بین‌المللی ایجاد شود. امسال این کار را اجرایی می‌کنیم.»

رفت و آمد با تخفیف به الکامپ

باقر بحری، سخنگوی نمایشگاه الکامپ درباره‌ی نمایشگاه امسال و خدماتی که به بازدیدکنندگان داده می‌شود، گفت: «امسال تلاش کردیم برخی از کارها را به صورت خدمات در نمایشگاه داشته باشیم. استارتاپ‌هایی که در زمینه حمل و نقل هستند مانند اسنپ و تپسی تخفیفاتی را برای بازدید از نمایشگاه اختصاص داده‌اند.»

اپلیکیشن نمایشگاه

بحری در مورد اپلیکیشن نمایشگاه الکامپ افزود:‌ «نمایشگاه همراه، اپلیکیشنی است که ما برای اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم که هم در اندروید و هم در iOS قابل اجرا است. بحث ثبت‌نام و رزرو پارکینگ در این اپلیکیشن آمده است و افراد می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. سیستم امتیاز دهی نیز برای تخفیف در برخی خدمات در این برنامه دیده‌ شده است.»

نشست خبری نمایشگاه الکامپ

سایت الکامپ ضعیف است

ناصر سعادت به خبرنگار زومیت در مورد ضعف سایت، استفاده نکردن از فناوری‌های روز و طراحی نامناسب آن پاسخ داد: «در رابطه با سایت کاملاً حق دارید. هدف از سایت تنها سرویس به غرفه‌داران بوده و در دست پیمانکار است. باید ما روی سایت کار کنیم و آن را به کیفیت برسانیم. ترجیح دادیم امسال نیز زمان را از دست نداده و این کار را نکنیم ولی برنامه‌هایی برای تغییرات داریم. این ایراد کاملا وارد است و باید روی آن کار کنیم.»

دبیرخانه دائمی راه افتاد

رئیس سازمان نصر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار زومیت در مورد برپایی دبیرخانه دائمی این نمایشگاه گفت:‌ «ما اعلام کردیم دبیرخانه باز است و طبقه‌ای را به آن اختصاص دادیم؛ اما معمولا رفتار شرکت‌ها شب امتحانی است و زودتر برای شرکت در نمایشگاه الکامپ از ماه‌ها و سال قبل اقدام نمی‌شود. در صورتی که برای شرکت در نمایشگاه خارجی ۶ ماه زودتر اقدام می‌کنند، ولی نمایشگاه داخلی را زود تصمیم نمی‌گیرند.»

او افزود: «دبیرخانه در سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور برقرار است و خانم مجدی به عنوان روابط عمومی سازمان به امور دبیرخانه رسیدگی می‌کند.»

انتخابات آمریکا چالش الکامپ شد

بحری در مورد عدم حضور شرکت‌های بزرگ به یکی از خبرنگاران توضیح داد: «شرکت‌های بزرگ بعد از انتخابات آمریکا جا زدند و بدقولی کردند. امیدواریم با دیدن اینکه هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است در سال آینده شرکت کنند.»

سعادت در ادامه‌ی این بحث و ارتباط قرارداد بوئینگ با آزادسازی حضور شرکت‌های ICT در ایران گفت: «اکثر این شرکت‌های خارجی چند ملیتی هستند و سهام‌دار عمده‌ی آنها در برخی موارد بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی است که بر اساس تحریم‌های داخلی آمریکا نمی‌توانند بیایند.»

کره، چین و تایوان در الکامپ ۲۰۱۶

بحری در مورد سه کشوری که در الکامپ پاویون دارند اعلام کرد: «سه کشور کره‌جنوبی، چین و تایوان به صورت پاویونی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.»

بحری افزود: «یکی از دلایل حضور نیافتن شرکت‌های خارجی نزدیک بودن به سال نوی میلادی است و برخی از شرکت‌های خارجی در ماه پایانی سال به رویداد یا نمایشگاه خارجی نمی‌روند. البته ثابت بودن برگزارکننده نمایشگاه هم می‌تواند در زمان برگزاری و ثبات تاریخ نمایشگاه تأثیر بگذارد و هر چه ثبات بیشتر باشد شرکت‌های داخلی و خارجی بهتر برنامه‌ریزی می‌کنند.»

بخش گیم، استارتاپ و دولت در الکامپ

ناصر سعادت در مورد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: «۳۰۰ شرکت از میان ۷۰۰ شرکت متقاضی در نمایشگاه حضور دارند و این آمار جدا از حضور شرکت‌های نوپا، بخش گیم و غرفه‌های دولتی است. دولت امسال به دلیل نمایشگاه خدمات الکترونیکی خود متراژ بیشتری را در اختیار گرفته است. بخش الکام‌گیمز را امسال برای اولین بار داریم و علاقه‌مندان به بازی و سرگرمی می‌توانند از این بخش بازدید کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات