بی ام و درهای یک خودرو دزدیده شده را از راه دور قفل کرد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مأموران پلیس شهر سیاتل مردی ۳۸ ساله را دستگیر کردند که یک خودرو بی‌ام‌و دزدیده و با قفل شدن درهای آن از راه دور، درون خودرو گرفتار شده بود.
تبلیغات

خودروهای لوکس معمولا با فناوری‌های مدرن ارائه می‌شوند، این درسی است که یک دزد اهل شهر سیاتل به‌ سختی آن را فراگرفته است.

۲۷ نوامبر، مأموران پلیس شهر سیاتل مردی ۳۸ ساله را دستگیر کردند که یک خودرو بی‌ام‌و دزدیده و با قفل شدن درهای آن از راه دور، درون خودرو گرفتار شده بود.

بر اساس اعلام دپارتمان پلیس شهر سیاتل؛ سارق در پی جستجوی خودرویی برای فرار با پول‌های دزدیده‌شده به‌همراه هم‌دستانش بود که با صحنه زیبایی مواجه شد؛ یک بی‌ام‌و 550i با درهای باز و سوئیچ درون خودرو. از قرار معلوم زوجی که برای تفریح به مسافرت رفته بودند خودرو را به یکی از دوستان فراموش‌کارشان قرض داده بودند.

بعد از مفقود شدن خودرو از پارکینگ خانه‌ای واقع در بلوک ۴۳۰۰ خیابان هشتم Northeast، به پلیس اطلاع‌رسانی و اقدامی غیرمعمول صورت گرفت. جونا اسپنگنتال‌ لی قائم‌مقام مدیر ارتباطات SPD به نقل از افرادی که درگیر حادثه بودند در خلاصه‌ای از رویداد مذکور، این‌طور نوشته است:

کارمندان بی‌ام‌و قادر به قفل‌کردن درب‌های خودرو از راه دور هستند؛ به‌نحوی‌که سارق درون آن حبس می‌شود و در همان حال صدایی به‌آرامی از درون سیستم صوتی خودرو می‌گوید: «این من نیستم که توسط شما به سرقت می‌روم، شمایید که توسط من به دام افتاده‌اید.»

زمانی که پلیس در ساعت ۵:۴۵ بامداد به محل رسید، خودرویی پارک شده در کوچه را مشاهده کرد که فردی به‌صورت خوابیده در صندلی راننده قصد به حرکت درآوردن خودرو را داشت.

SPD گزارش داد در پی تلاش ناموفق توسط این فرد - که مقدار کمی متامفتامین نیز همراهش بود - برای فرار از صحنه، پلیس او را به جرم دزدی خودرو و حمل مواد دستگیر کرد.

کمپانی بی‌ام‌و اوایل امسال اپلیکیشن ارتباطی بی‌ام‌و را ارائه داد که به مالکان خودرو امکان دسترسی آسان به خودرو می‌دهد؛ این سرویس رانندگان را از ترافیک‌های موجود مطلع می‌سازد، با پیش‌بینی زمان رسیدن به افراد پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کند، دسترسی به پارکینگ و پمپ بنزین را اعلام می‌کند و به مالک اجازه‌ی قفل‌کردن درب‌های خودرو از راه دور می‌دهد.

اما در زمان‌هایی که گوشی هوشمند یا تبلت شما به شبکه‌ی ارتباطی متصل نیست، بی‌ام‌و کنترل امور را در دست خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات