سیستم اطلاعات چراغ راهنمایی و رانندگی آئودی

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی خودروسازی آئودی به‌تازگی از سیستم اطلاعات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهر لاس‌وگاس آمریکا بهره‌برداری کرده است.
تبلیغات

با بهره‌برداری از سیستم اطلاعات چراغ راهنمایی و رانندگی، آئودی گام دیگری در جهت تحقق سیستم‌های رانندگی خودران برداشته است. این سیستم تاکنون تنها در شهر لاس‌وگاس به بهره‌برداری رسیده است و لاس‌وگاس را به اولین شهر مجهز به زیرساخت‌های ارتباطات بین خودرویی تبدیل کرده است. در حال حاضر مدل‌های A4 و Q7 به فناوری اطلاعات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی (TLI) مجهز شده‌اند. با استفاده از این سیستم اطلاعات مربوط به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از مرکز مدیریت ترافیک شهرداری دریافت می‌شود و پس از انتقال به واحد سرویس‌های فناوری ترافیک آئودی، در اختیار خودروهای مجهز به این فناوری قرار می‌گیرد.

آندریاس رایش، مدیر بخش پیش‌توسعه‌ی الکترونیکی آئودی در این باره می‌گوید:

برای اولین بار است که خودروهای ما به صورت بلادرنگ به تبادل اطلاعات با زیرساخت‌های ترافیکی می‌پردازند. با استفاده از این سیستم، رانندگان می‌توانند رفتار‌های خود را با وضعیت‌های ترافیکی تطبیق دهند و با آرامش و کنترل بسیار بیشتری در ترافیک شهری حرکت کنند. با اتصال خودروهای آئودی به شهرهای هوشمند، بازده انرژی را افزایش می‌دهیم. سرویس‌های ارتباطات بین خودرویی، اتومبیل‌ها را به وسایل تعاملی متحرک تبدیل خواهند کرد و در پایان این روند توسعه، شاهد تحقق سیستم‌های رانندگی خودران خواهیم بود.

این سیستم که «زمان سبز شدن» نام دارد، با اتصال به شبکه‌های 4G/LTE قادر به دریافت اطلاعات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خواهد بود. این فناوری با نشان دادن تصاویر روی صفحه‌ی کیلومتر شمار مجازی آئودی یا HUD، به رانندگان اطلاع می‌دهد با توجه به سرعت فعلی، آیا به چراغ سبز بعدی خواهند رسید یا خیر. در صورتی که راننده نتواند به چراغ سبز برسد، یک شمارش معکوس روی صفحه‌ی کیلومتر شمار به نمایش درمی‌آید که بیانگر تعداد ثانیه‌های باقی‌مانده برای سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی است. بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده در اروپا، اگر از این سیستم به‌درستی استفاده شود می‌تواند سبب بهبود حرکتی ترافیک و کاهش مصرف سوخت شود.

آئودی در نظر دارد سیستم راه‌اندازی شده در لاس‌وگاس را در دیگر شهرهای آمریکا به کار بگیرد و در نهایت از این سیستم در کشورهای اروپایی استفاده کند. میشائیل زک، مدیر این پروژه، در این باره گفته است:

در اروپا از فناوری‌های ترافیکی بسیار متنوعی استفاده می‌شود؛ چرا که زیرساخت‌های توسعه‌یافته، بسیار پراکنده و غیرمتمرکز هستند. به همین منظور در تلاش هستیم اطلاعات به‌دست‌آمده را دسته‌بندی کنیم تا بتوانیم از سیستم اطلاعات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در اروپا استفاده کنیم.

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات