اولین اپلیکیشن ویندوز 10 مبتنی بر معماری ARM کامپایل شد

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار ویدیویی از اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰؛ حال یکی از توسعه‌دهندگان علاقه‌مند، اپلیکیشنی برای این نسخه از ویندوز کامپایل کرده است.
تبلیغات

در روزهای اخیر ویدیویی منتشر شد که نشان از اجرای ویندوز ۱۰ در گجتی مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ داشت. این ویدیو به این معنا بود که مایکروسافت در پی پشتیبانی از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM در ویندوز ۱۰ است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ مایکروسافت برای پشتیبانی از معماری ARM در سیستم‌عامل خود با کوالکام همکاری می‌کند تا در نسل بعدی تراشه‌های اسنپدراگون شاهد پشتیبانی ویندوز ۱۰ از این تراشه‌ها باشیم. اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه‌های مبتنی بر معماری Arm64 مزایای زیادی دارد که از جمله‌ی آن باید به افزایش عمر باتری در گجت‌های مبتنی بر این تراشه اشاره کرد.

پس از انتشار خبر مورد نظر، یکی از توسعه‌دهندگان علاقه‌مند که خود را با نام my123 معرفی می‌کند، یک اپلیکیشن ویندوزی را برای اجرا روی تراشه‌ای با معماری ARM64 توسعه داده و کامپایل کرده است که البته نسخه‌ی ویژوال استودیوی مورد استفاده این توسعه‌دهنده، جزو نسخه‌های عرضه‌شده نیست. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط این توسعه‌دهنده؛ وی اپلیکیشن‌های PuTTY و 7ZIP را برای اجرا روی تراشه‌ی اسنپدراگون کامپایل کرده است. وی حتی این اپلیکیشن‌ها را برای اجرا در نسخه‌ی مورد نظر ویندوز ۱۰ منتشر کرده است که در حال حاضر به دلیل عدم انتشار این نسخه از سوی مایکروسافت، نمی‌توان اپلیکیشن‌های مورد نظر را اجرا کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که همچنان، امکان اجرای اپلیکیشن‌های Win32 در نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ که برای پشتیبانی از تراشه‌های ARM پیاده شده است، بدون نیاز به کامپایل مجدد وجود دارد. انتظار می‌رود مایکروسافت ویژگی پشتیبانی از تراشه‌های ARM64 را هم‌زمان با بروزرسانی RedStone 3 یا بروزرسانی Creators در اختیار کاربران قرار دهد. البته توسعه‌دهندگانی که بخواهند اپلیکیشن خود را دوباره کامپایل کنند، این کار را در جهت بهبود تجربه‌ی کاربری انجام خواهند داد.

باید دید پشتیبانی از ARM64 و تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ چه تأثیری بر پلتفرم ویندوز ۱۰ طی سال ۲۰۱۷ خواهد داشت. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات