قیمت یک آیفون آکبند در eBay به ۲۲ هزار دلار رسید

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون در وب‌سایت ebay، یک نمونه آیفون اولیه‌ی اپل برای فروش موجود است که بسته‌بندی آن کاملا پلمپ و بالاترین قیمت پیشنهادی برای آن ۲۲ هزار دلار است.
تبلیغات

پس از اینکه استیو جابز در تاریخ ۹ ژانویه‌ی ۲۰۰۷ (۱۹ دی‌ ۱۳۸۵) اولین مدل آیفون را در رویداد MacWorld معرفی کرد، زندگی بسیاری از افراد جهان با تحولی اساسی مواجه شد. آیفون در آن زمان دستگاهی بود که همه تمایل به خرید آن داشتند. در آن زمان مدل ۴ گیگابایتی آیفون با قرارداد دوساله اپراتور Cingular (که چند روز بعد به AT&T تغییر یافت) با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسید و مدل ۸ گیگابایتی آن ۵۹۹ دلار قیمت داشت. اپل در روز معرفی این محصول، مجموعه‌ای از تبلیغات را منتشر کرد تا نشان دهد چگونه می‌توان وب‌سایت کامل نیویورک‌تایمز را با استفاده از مرورگر سافاری آیفون مرور کرد.

هر چقدر هم در مورد جذاب بودن آیفون اولیه در آن زمان صحبت کنیم؛ واقعیت این است که محصول یادشده با یک دستگاه کاملا ایده‌آل فاصله‌ی زیادی داشت. جابز تصمیم گرفت از شبکه‌ی EDGE به‌جای شبکه‌ی 3G در آیفون استفاده کند و این یعنی برای مرورگری وب، کاربران نمی‌توانستند هم‌زمان تماس‌های صوتی خود را برقرار کنند یا به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند. علاوه بر این دوربین اولین آیفون ۲ مگاپیکسلی، فاقد فلش و فاقد قابلیت فوکوس خودکار بود. این محصول از بلوتوث نیز پشتیبانی نمی‌کرد و کاربر نمی‌توانست پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) با آن ارسال کند. البته قابلیت‌های دیگری چون صفحه‌نمایش تمام لمسی و طراحی زیبای آیفون اولیه، از جمله مواردی بودند که بسیاری از افراد را برای خرید آن ترغیب می‌کردند. رفته‌رفته آیفون به گوشی هوشمند مهمی مبدل شد و هرساله مدل جدید آن در مراسمی اختصاصی معرفی می‌شود.

اما جالب است بدانید پس از گذشت چندین سال از معرفی آیفون اولیه، یک نمونه از آن در وب‌سایت eBay برای فروش قرار داده‌ شده است که به نظر می‌رسد کلکسیونرها، مشتریان بالقوه‌ی آن باشند. مالک این گوشی از آنجا که هنوز دستگاه را از داخل بسته‌بندی‌اش خارج نکرده است، قیمت بسیار بالایی برای فروش آن به دست خواهد آورد. هم‌اکنون بالاترین قیمت پیشنهادی برای این آیفون در وب‌سایت ebay به ۲۲ هزار دلار رسیده است که رقم واقعا بالایی محسوب می‌شود.

مطمئنا فروشنده‌ی این آیفون می‌تواند با پرداخت مقدار ناچیزی از مبلغ دریافتی حاصل از فروش آیفون اولیه، جدیدترین مدل این محصول را خریداری کند که از نظر کارایی و عملکرد به‌هیچ‌وجه با نمونه‌ی اولیه‌ی آن قابل مقایسه نیست. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این آیفون که هنوز پلمب آن باز نشده است، مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات