۱۰ دلیل برای خرید خودروی شاسی بلند یا وانت

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله به بررسی ۱۰ دلیل قانع‌کننده برای خرید خودروی شاسی بلند و یا وانت بار خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در حال حاضر در دوره‌ی شکوفایی وانت بارها و شاسی بلندهای موسوم به (SUV) قرار داریم که دلایل اصلی آن را باید در ارزان شدن قیمت بنزین، افزایش انتخاب‌ها و گزینه‌ها از لحاظ تنوع ابعاد و پیدایش این باور جستجو کرد که هرکسی به یک خودروی همه‌کاره مانند اس‌یووی‌ نیازمند است. البته ما برای مدت‌ها همچنان به خودروهای عادی تمایل داشتیم و دلیل این امر نیز توانایی دینامیکی بالاتر، قیمت کم‌تر و ابعاد کوچک‌تر آن‌ها است. برای کسانی که نیاز به حمل وسایل زیاد با خود داشتند نیز همواره سعی می‌کردیم خودروهای استیشن واگن و یا هاچ بک پیشنهاد کنیم. اما زندگی برای همه به این آسانی‌ها نیست و دلایل بسیاری وجود دارند که خرید یک وانت بار و یا یک خودروی شاسی بلند را توجیه می‌کنند. اگر احیانا با هر یک از این دلایل سروکار دارید؛ به این معنا است که باید به سراغ این خودروهای بزرگ بروید.

شاسی بلند

اگر از خودروی خود برای مصارف کاری استفاده می‌کنید

منظور از مصارف کاری این است که مجبور باشید با خودروی خود، وسایل و اسباب سنگین‌وزن و بزرگ را حمل کنید یا چیزهایی که با خودرو حمل می‌کنید، بزرگ‌تر و کثیف‌تر از آن هستند که بتوان آن‌ها را در داخل صندوق عقب جای داد. از خرید وانت بارهای کوچک ابایی نداشته باشید و اگر شغل شما باغبانی است، می‌توانید به سراغ وانت‌ بارهای سایز متوسط بروید.

شاسی بلند

خانواده‌ شما بیش از ۵ عضو دارد

از آنجایی که در خودروهای سدان دیگر از صندلی‌های نیمکتی استفاده نمی‌شود؛ اگر خانواده‌ی شما بیش از ۵ عضو دارد و نمی‌خواهید یک کاروان را به دنبال خودروی خود یدک بکشید، باید به سراغ خودروهای شاسی بلندی بروید که دارای سه ردیف صندلی هستند. البته اگر حمل تعداد زیاد افراد خیلی برایتان اهمیت دارد، می‌توانید به سراغ مینی ون‌ها نیز بروید که به‌طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند.

شاسی بلند

اگر دو بچه را در صندلی کودک حمل می‌کنید

صندلی‌های مخصوص کودک جدید، ابعاد بسیار بزرگی دارند و خودروهای سدان معدودی در بازار موجود هستند که می‌توانند در کنار حمل دو فرد بزرگ‌سال، دو عدد صندلی کودک را نیز در خود جای دهند. بنابراین اگر بخواهید کودکان را همراه با وسایلشان و با صندلی کودک جابجا کنید، بهتر است به فکر خرید یک خودروی شاسی بلند باشید.

شاسی بلند

اگر در منطقه‌ی زندگی شما برف زیادی می‌بارد

تایرهای مخصوص برف و یخ روی خودروی سدان یا هاچ بک تا حدودی کارآمد هستند و اگر برف زیادی باریده باشد، می‌توانند سبب تماس کف خودرو با برف شوند و خودرو را متوقف کنند. برای این منظور بهتر است از خودروهای وانت بار و یا شاسی بلند استفاده کنید که ارتفاع مناسبی دارند و برف به ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر نیز نمی‌تواند برای حرکتشان مشکلی ایجاد کند.

شاسی بلند

اگر با خودروهای بزرگ راحت‌تر هستید

این دلیل البته چندان موجه نیست؛ اما بالاخره رضایت راننده در پشت فرمان عامل مهمی است و باید به آن توجه کرد. اگر در یک خودروی عادی احساس راحتی و امنیت کافی ندارید؛ در این صورت باید با انتقال به یک خودروی شاسی بلند بزرگ این مشکل را حل کنید. 

شاسی بلند

رفت و آمد در مسیرهای ناهموار

در مناطق روستایی و حومه شهر، جاده‌های خاکی بسیاری موجود است و ورود به آن‌ها صرفا به این معنا نیست که می‌توانید بدون مشکل مسیر را به پایان برسانید. با خرید یک خودروی شاسی بلند مجهز به دیفرانسیل قفل شونده، دیگر نگرانی در خصوص گیرکردن خودرو نخواهید داشت و می‌توانید به‌جای آنکه در مسیر گیر کنید و منتظر افراد دیگر باشید، به راه خود ادامه دهید. ارتفاع زیاد خودروهای دو دیفرانسیل از دیگر عواملی است که عملکرد آن‌ها را در چنین مسیرهایی بهبود می‌بخشد. 

شاسی بلند

اگر نیاز به یدک کشی تریلر دارید

اگر مالک یک جت اسکی بزرگ و یا یک کاروان بزرگ هستید؛ نیاز به خودرویی دارید که بتواند به‌راحتی چنین وسایلی را یدک بکشد. خودروهای شاسی بلند با شاسی و بدنه‌ی یکپارچه و یا انواع دارای شاسی و بدنه‌ی جدا و وانت‌های نیم تن، دارای ظرفیت یدک کشی بسیار مناسبی هستند و می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مسئله‌ی اصلی در هنگام یدک کشی، قابلیت کشش نیست بلکه قابلیت توقف است؛ بنابراین اگر تریلری که آن را با خودروی خود یدک می‌کشید وزن بالایی دارد، بهتر است همواره سرویس‌های مربوط به سیستم ترمز خودرو را به‌موقع انجام دهید و  خودروی شما مجهز به ترمز تریلر باشد. 

شاسی بلند

در صورتی که سوار و پیاده شدن از خودروهای سواری برایتان مشکل است

سوار و پیاده شدن از خودروهای سواری که ارتفاع کمی دارند؛ برای بسیاری از افراد و به‌خصوص سالمندان کار سختی است. این در حالی است که سوار و پیاده شدن از یک خودرو مینی ون، کراس‌اوور و یا اس‌یووی بسیار آسان‌تر است و این خود می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه چنین خودروهایی خریداری کنید. 

شاسی بلند

و دلیل آخر اینکه اگر به این خودروها علاقه دارید

اگر شما یک شخص بزرگ‌سال و بالغ هستید اما کودک درونتان هنوز زنده است و به شما می‌گوید یک خودروی شاسی بلند بخرید؛ چرا این کار را انجام نمی‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات