مدیاتک پردازنده‌های پرچمدار هلیو X23 و X27 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک دو پردازنده‌ی قدرتمند جدید به نام‌های X23 و X27 را به خانواده X20 اضافه کرد.
تبلیغات

مدیاتک یکی از تولیدکنندگان بزرگ پردازنده در دنیا است که شرکت‌های زیادی در صنعت گوشی‌های تلفن همراه و تبلت، از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. خانواده‌ی Helio از محصولات مدیاتک، پردازنده‌هایی با قدرت بالا و مصرف انرژی پایین هستند.

این شرکت تایوانی امروز از دو پردازنده‌ی جدید در خانواده‌ی هلیو و سری X20 رونمایی کرد. دو محصول جدید، X23 و X27 نام دارند. طبق خبرهای منتشرشده در وب‌سایت رسمی مدیاتک، این دو پردازنده با بروزرسانی‌هایی در کارایی، قدرت، کیفیت ضبط فیلم و کاهش مصرف انرژی عرضه خواهند شد. هر دوی این پردازنده‌های جدید از فناوری ۱۰ هسته‌ای برخوردار هستند. هسته‌های این دو پردازنده عبارتند از دو هسته‌ی ARM Cortex-A72، چهار هسته‌ی ARM Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ARM Cortex-A53 دیگر. تکنولوژی محاسباتی استفاده‌شده در پردازنده‌های هلیو X23 و X27، با نام Pilot 3.0 شناخته می‌شود که زمان‌بندی وظایف و استفاده‌ی بهینه از هسته‌ها را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

Helio X27 نسبت به نسل قبلی یعنی X25 دارای فرکانس بالاتری است و از ۲.۶ گیگاهرتز فرکانس بهره می‌برد. علاوه بر آن، پردازنده‌ی گرافیکی نسخه‌ی جدید به ۸۷۵ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است. گفته می‌شود بازده عمومی X27 در حدود ۲۰ درصد بهتر از نسل قبلی خواهد بود. علاوه بر آن، بروزرسانی‌ها و بهبودهایی نیز در بخش مرور وب و اجرای اپلیکیشن‌ها لحاظ شده است.

هر دو پردازنده‌ی جدید مجهز به نسخه‌ی جدیدی از فناوری پردازش سیگنال تصاویر Imagiq هستند. این فناوری نه‌تنها فوکوس سریع با استفاده از دو هسته را اجرا می‌کند، بلکه عمق رنگ‌ها را در تصاویر ثبت‌شده با وضوح بیشتری نشان می‌دهد. نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی فناوری Imagiq، شفافیت تصویر را به همراه اشباع رنگ عالی، کنترل نوردهی و تنظیم دهانه‌ی دیافراگم برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

از دیگر قابلیت‌هایی که این دو پردازنده‌ی جدید به آن مجهز شده‌اند می‌توان به Envelope Tracking Module اشاره کرد. این ماژول ولتاژ خروجی را بر اساس قدرت سیگنال تقویت‌کننده‌ تنظیم می‌کند و انرژی مصرفی و دما را کاهش می‌دهد. چیپ‌های جدید تا ۱۵ درصد ذخیره انرژی بیشتر خواهند داشت و علاوه بر آن، مصرف انرژی صفحه نمایش را تا حدود ۲۵ درصد کاهش می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات