وایبر با آپدیت جدید بیش از پیش شبیه فیسبوک می شود

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وایبر امکانات جدیدی را از قبیل حساب‌های کاربری عمومی برای کسب و کارها اضافه کرده که این سرویس پیام رسان را بیش از پیش شبیه به فیسبوک می‌کند.
تبلیغات

وایبر که روزگاری محبوب‌ترین پیام‌رسان در کشورمان بود امکانات جدیدی را اضافه کرده تا با استفاده از آن کسب و کار‌ها بتوانند با ایجاد حساب‌های کاربری به بازاریابی و تبلیغات خود در فضای وایبر بپردازند که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

با استفاده از حساب‌ کاربری عمومی، کسب و کارها این قابلیت را در اختیار دارند تا پیام‌های گسترده را ارسال کرده و حتی به ارتباط یک به یک با کابرانشان بپردازند. این سرویس می‌تواند توسط کسب و کارها در کاربردهایی نظیر ارائه‌ی سرویس‌های پشتیبانی برای مشتریان، بازاریابی و فروش مورد استفاده قرار گیرد.

به جرات می‌توان گفت که وایبر ایده‌ی حساب‌های کاربری عمومی برای کسب و کارها را از فیسبوک به عاریه گرفته تا به این روش بتواند سرویس پیام‌رسان خود را به پلتفرمی برای ارتباط بیشتر برندها با کاربرانشان تبدیل کرده و از این طریق وجهه‌ای جدید را به سرویس خود ببخشد.

علاوه بر استفاده از این ایده‌ی فیسبوک، به نظر می‌رسد حساب کاربری عمومی شبیه به صفحه‌های موسوم به Fan Page در فیسبوک خواهد بود که از طریق آن کاربران می‌توانند برند مورد نظر خود را دنبال کرده و آخرین اخبار و اطلاعات را کسب کنند. وایبر علاوه بر ایجاد امکان ارتباط از طریق API توسعه یافته نیز قابلیت اتصال نرم‌افزار CRM کسب و کار‌ها نیز فراهم کرده است. با استفاده از این امکان می‌توان بصورت جداگانه با مشتریان در ارتباط بود یا آن‌ها را بات‌های نرم‌افزاری مرتبط کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این اولین باری نیست که وایبر به سراغ کسب و کارها رفته است. پیش از این نیز این کمپانی با ارائه‌ی سرویس Viber for Business امکان دسترسی کسب و کارها به چت‌های عمومی را فراهم کرده بود، اما با ایجاد حساب‌های کاربری عمومی در وایبر، این سرویس قدم‌های بیشتری را برای سرویس‌دهی به کسب و کارها در سرویس خود برداشته است.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده سرویس وایبر که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شده بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم‌هی ویندوزفون، اندرویدو iOS در اختیار دارد. همچون سایر سرویس‌های ارتباطی پیشرو، وایبر نیز امکان چت ویدیویی و صوتی را فراهم کرده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ شرکت ژاپنی Rakuten را که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند با پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد.

کسب و کارها برای بهره‌گیری از امکان حساب‌های کاربری عمومی می‌توانند درخواستی را ثبت کنند که پس از تایید حساب کاربری آن‌ها با ویژگی جدید ایجاد خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات