درآمد ماه اکتبر اچ تی سی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 8.66 درصد کاهش پیدا کرده است

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی با اعلام کسب درآمد ۲۶۰ میلیون دلاری برای ماه اکتبر خبر از کاهش ۸.۶۶ درصدی درآمد در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی داده است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی اعلام کرده در ماه اکتبر درآمدی ۲۶۰ میلیون دلاری را کسب کرده است. این کمپانی تایوانی در مجموع تا پایان ماه اکتبر قریب به ۲ میلیارد دلار کسب کرده است. درآمد ماه اکتبر اچ‌تی‌سی در مقایسه با سپتامبر نشان از کاهشی ۱۲.۴۳ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهش ۸.۶۶ درصدی دارد. در مقایسه با سال گذشته اچ‌تی‌سی تا پایان ماه اکتبر از نظر کسب درآمد ۳۹ درصد افول داشته است، حال آنکه حاشیه‌ی سود این کمپانی افزایش پیدا کرده و همچنین هزینه‌های این کمپانی کاهش پیدا کرده است. در واقع اچ‌تی‌سی اعلام کرده که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی موفق شده تا هزینه‌های جاری را کاهش دهد. به گفته‌ی کارشناسان نگرش اچ‌تی‌سی به سه ماهه‌ی جاری که منتهی به سال نوی میلادی است، کمی محافظه کارانه به نظر می‌رسد، چراکه اچ‌تی‌سی شرایط بازار را دلیل بر تاثیرگذاری روی فروش می‌داند.

اچ‌تی‌سی همچنان از نظر اولین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی جایگاه خوبی ندارد. اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی را برای بهبود فروش در پیش گرفته که از جمله‌ی آن می‌توان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سری وان به عنوان پرچمدار و گوشی‌های هوشمند سری دیزایر به عنوان میان‌رده‌های این کمپانی راهی بازار شده‌اند، حال آنکه تمام این تلاش‌ها نتوانسته تا دوای درد اچ‌تی‌سی باشد. به گفته‌ی کارشناسان اچ‌تی‌سی یارای رقابت با کمپانی‌هایی نظیر اپل یا سامسونگ را از نظر بازاریابی ندارد و از این‌رو است که نمی‌تواند گوشی‌های هوشمندش را به خوبی دو رقیب بزرگ به فروش برساند، هرچند ضعف سخت‌افزاری را نیز باید به این موضوع اشاره کرد. در کنار مشکلات مورد نظر باید عدم ارائه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را به لیست مشکلات اچ‌تی‌سی برای دوری کاربران از خرید محصولات این کمپانی اضافه کرد.

البته اچ‌تی‌سی دو فاکتور مثبت را در عملکرد خود دارد که یکی از استقبال از هدست‌های واقعیت مجازی و عرضه‌ی محصولی تحسین شده از سوی این کمپانی است. اچ‌تی‌سی انتظار دارد تا فروش هدست واقعیت مجازیش طی فصل جاری افزایش یافته و درآمد این کمپانی را افزایش دهد. نکته‌ی مثبت دوم همکاری با گوگل برای تولید نسل جدید گوشی‌های هوشمند غول جستجو با نام پیکسل و پیکسل ایکس‌ال است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات