GoPro تمام پهپادهای کارما را به دلایل ایمنی فراخوانی کرد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوپرو پس از عرضه‌ی پهپاد کارما، حال به دلیل رعایت مسائل ایمنی تمام نمونه‌های عرضه شده را فراخوانی می‌کند.
تبلیغات

گوپرو تمام پهپادهای کارما را که راهی بازار کرده، فراخوانی می‌کند. گوپرو تخمین زده که بیش از ۲٫۵۰۰ پهپاد را راهی بازار کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، پهپادهای کارما در موارد محدودی دچار مشکل شده و در زمان استفاده به یکباره با کاهش نیرو روبرو می‌شوند. گوپرو اعلام کرده که پهپادهای به فروش رفته را تعویض نکرده و در صورت بازگرداندن، کاربران مبلغ پرداخت شده را دریافت خواهند کرد. گوپرو اعلام کرده که پس از رفع شدن مشکل مورد نظر، دوباره عرضه و فروش این محصول آغاز خواهد شد.

گوپرو در وب‌سایت خود تاکید کرده که باید پهپاد مورد نظر به همراه تمام ماژول‌های عرضه شده به همراه آن بازگردانده شود که این موضوع شامل گریپ کارما و دوربین Hero5 Black نیز می‌شود. این فراخوان شامل نسخه‌های بدون اشکال نیز می‌شود و از این‌رو تمام خریداران این پهپاد باید نمونه‌ی خریداری شده را بازگردانند.

نیکولاس وودمن در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ایمنی اولین فاکتوری است که ما در نظر گرفته‌ایم. تعداد محدودی از دارندگان پهپاد کارما از دست دادن نیرو در زمان استفاده از این محصول را گزارش کرده‌اند. ما به سرعت فراخوانی را برای بازگرداندن تمام پهپادها راه‌انداخته و هزینه‌ی پرداخت شده توسط کاربران را نیز به صورت کامل بازخواهیم گرداند. ما در این خصوص با کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی و همچنین اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا همکاری می‌کنیم. ما در رابطه با مشکل ایجاد شده از کاربران خود عذرخواهی کرده و سعی می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند دریافت پهپاد و پرداخت پول کاربران را انجام دهیم.

گوپرو حساب ویژه‌ای روی پهپاد کارما و دوربین Hero5 برای افزایش فروش و درآمدزایی باز کرده بود، حال آنکه فراخوان پهپادهای کارما باعث کاهش ارزش سهام گوپرو شده است. وودمن در خصوص بازگشت به سوددهی طی ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

ما انتظار داریم تا در سال ۲۰۱۷ به سوددهی برسیم که این پیش‌بینی برگرفته از محصولات جدیدی است که راهی بازار خواهیم کرد.

مشکلات ایجاد شده در فرآیند تولید محصولات در کنار کاهش ۱۶۰ میلیون دلاری فروش سالیانه باعث شده تا ارزش هر سهم کمپانی به زیر ۱۰ دلار برسد، حال آنکه هر سهم گوپرو دو سال پیش با نرخ ۸۰ دلار معامله می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات