پورشه برنده‌ مسابقات استقامت ۲۰۱۶ شد

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم پورشه موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات استقامتی ۲۰۱۶ گردید.
تبلیغات

تیم اشتوتگارتی پورشه که متعلق به سازنده‌ی آن یعنی خودروسازی پورشه است، موفق شد تا عنوان قهرمانی در مسابقات اتومبیل‌رانی استقامتی WEC را نصیب خود کند. اعلام این قهرمانی پس از ۶ ساعت مسابقه در شانگهای چین و در روز یکشنبه صورت گرفت.

با وجود اینکه هنوز مسابقات به پایان نرسیده و مسابقه‌ی ۶ ساعته‌ی بحرین در ۱۹ نوامبر پابرجا است، ولی این تیم با اختلاف امتیازی که نسبت به رقبا دارد، قهرمانی را در دستان خود می‌بیند. تیم پورشه توانسته تاکنون ۳۰۱ امتیاز بدست آورد و تیم‌های آئودی با کسب ۲۲۲ امتیاز و تویوتا با کسب ۲۰۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌ی دوم و سوم هستند.

پورشه

در این مسابقات، روماین‌دوماس، نیل‌جانی و مارک‌لیب با خودروی شماره‌ی ۲ پورشه‌ی ۹۱۹ هیبرید موفق به کسب ۱۵۲ امتیاز شدند و تیم تویوتا با رانندگی مایک‌کنوای، کامو‌ کوبایاشی و استفان سارازین با خودروی شماره‌ی ۶ تویوتا به نام TS050 هیبریدی ۱۳۵ امتیاز و آئودی با لوکاس‌ دی‌گوراسی، لوییک‌دووال و اولیور‌ جارویس با خودروی شماره‌ی ۸ آئودی به نام R18 e-tron امتیاز ۱۲۱.۵ را کسب کردند.

پورشه

پورشه موفق به کسب عنوان برترین تولیدکننده و بهترین رانندگی در سال ۲۰۱۵ شده بود و قصد دارد تا این عناوین را دوباره از‌ آن خود کند. با این وجود هنوز هم رانندگان تویوتا این شانس را دارند که این عناوین را کسب کنند. تیمو‌برنارد، برندون‌هارتلی و مارک‌وبر رانندگان برتر سال گذشته بودند که در حال حاضر در رتبه‌بندی روزیکشنبه در شانگهای‌، در مقام چهارم قرار گرفتند.

در این فصل از مسابقات با اتفاقات خاصی روبرو بودیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اعلام خبر بازنشستگی مارک‌وبر از مسابقات و اعلام پایان حضور آئودی در مسابقات استقامتی لمانز و خبر حضور مجدد و پیروزی فورد GT در کلاس GTE و همچنین باخت تیم تویوتا در دقایق پایانی مسابقات لمانز اشاره کرد.

پورشه
پورشه
پورشه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات