کفش های بازیافتی آدیداس در آستانه‌ ورود به بازار

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت آدیداس کفش‌های بازیافتی با قیمت ۲۲۰ دلار روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

مدتی است که آدیداس با همکاری Parley for the Oceans، سازمانی که با هدف کاهش زباله‌های پلاستیکی در دریا‌ها و اقیانوس‌ها فعالیت دارد، در حال تولید کفش‌هایی است که از پلاستیک‌ بازیافتی حاصل از چنین زباله‌‌هایی ساخته می‌شود.

سال گذشته، آدیداس نمونه‌ی اولیه‌ای از این کفش‌ها را که با پرینت سه‌بعدی تولید شده بود، به نمایش گذاشت. این شرکت هدف از تولید چنین کفشی را نشان دادن امکان بازنگری در طراحی کفش و متوقف ساختن تولید زباله‌های پلاستیکی اعلام کرده است.

اما اکنون آدیداس نمونه‌‌های واقعی از این کفش‌ها را برای خرید در دسترس عموم قرار داده است. این شرکت آلمانی از اواسط ماه نوامبر، حدود ۷ هزار جفت از کفش‌ها‌ی یاد شده را به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های فیزیکی با قیمت ۲۲۰ دلار به فروش خواهد رساند.

۹۵ درصد از بخش رویی این کفش‌ها، از پلاستیکی ساخته شده که از زباله‌های جمع‌آوری شده از کشور مالدیو بازیافت شده و باقی بخش‌های کفش‌ها نیز به صورت عمده از مواد بازیافتی ساخته شده است. آدیداس کفش‌های یاد شده را UltraBOOST Uncaged Parley می‌نامد.

اگرچه تنها ۷ هزار جفت از آن‌ها به فروش خواهد رسید، اما آدیداس اهداف بزرگتری را برای این نوع از کفش‌ها دنبال می‌کند. سخنگوی آدیداس در این ارتباط به وب‌سایت ورج می‌گوید:

ما در سال ۲۰۱۷، یک میلیون جفت کفش با استفاده از Parley Ocean Plastic تولید خواهیم کرد و هدف نهایی، حذف پلاستیک خام از زنجیر‌ه‌ی تامین‌مان خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات