گزارش مالی بی ام و از فصل سوم ۲۰۱۶: افزایش ۱۵ درصدی سود خالص

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی ام و اعلام کرده است که سود خالص این شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری سه برند زیرمجموعه‌ی گروه بی ام و یعنی بی ام و، مینی و رولزرویس مجموعا توانسته‌اند فروش خود را با ۷.۱ درصد افزایش به ۵۸۳ هزار و ۴۹۹ دستگاه در مقایسه با ۵۴۵ هزار و ۶۲ دستگاه سال گذشته برسانند. بر اساس این آمار این بهترین سه‌ماهه‌ی سوم ازلحاظ تأمین مالی کمپانی در تاریخ این شرکت است که سبب شده بی ام و به پرفروش‌ترین خودروی لوکس جهان تبدیل شود. 

سود سهام و عایدی این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ با ۴.۶ درصد افزایش از ۲۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون یوروی سال ۲۰۱۵ به ۲۳ میلیارد و ۳۶۲ میلیون یورو رسیده است. متوسط سود سهام و عایدی این شرکت بر اساس نرخ تبدیل ارز با ۶.۶ درصد افزایش به ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. سود قبل از بهره و مالیات این شرکت با کمی افزایش یعنی تنها به مقدار ۱.۱ درصد بهتر از مبلغ ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون یورویی سال ۲۰۱۵ است. سود پیش از پرداخت مالیات گروه بی ام و هم با افزایش ۱۳.۸ درصدی از ۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ رسیده است. اما در خصوص سود خالص ادعا شده است که میزان آن با ۱۵.۳ درصد افزایش، از ۱ میلیارد و ۵۷۹ میلیون یوروی سال ۲۰۱۵ به ۱ میلیارد و ۸۲۱ میلیون یورو رسیده است که بیشترین مبلغ و یک رکورد در تاریخ این شرکت برای یک سه‌ماهه‌ی سوم است. 

رکورد فروش نه‌ماهه‌ی خودرو توسط این شرکت با ۶.۲ درصد افزایش به ۱٬۷۴۶٬۶۳۸ دستگاه خودرو رسیده است، برای مقایسه، در زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ تعداد فروش خودرو توسط این شرکت رقم ۱٬۶۴۴٬۸۱۰ دستگاه بود. استراتژی بی ام و تلاش برای تقسیم متعادل فروش در سراسر جهان است که سبب شده نوسانات قیمت در بازارهای خاص قابل جبران شوند. 

در ۹ ماه نخست امسال سود گروه بی ام و با ۳ درصد افزایش از ۶۷ میلیارد و ۱۹۷ میلیون یوروی سال ۲۰۱۵ به ۶۹ میلیارد و ۲۲۹ میلیون یورو رسید. سود پیش از بهره و مالیات از رقم ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سال ۲۰۱۵ به ۷ میلیارد و ۵۶۲ یورو در سال ۲۰۱۶ رسیده است که افزایش ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد. سود گروه تا پیش از پرداخت مالیات با ۱۱.۷ درصد افزایش به ۵ میلیارد و ۴۱۱ میلیون یورو رسیده است، این مبلغ برای سال ۲۰۱۵ معادل ۴ میلیارد و ۸۴۴ میلیون یورو بود. این مقدار سود برای نه‌ماهه‌ی نخست یک سال در تاریخ این شرکت یک رکورد محسوب می‌شود.

.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات