هوندا از مدل NSX-GT Super GT رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوندا از خودروی مسابقه‌ای NSX-GT Super GT رونمایی کرد.
تبلیغات

خودروی سوپر اسپرت آکورا NSX به عنوان پایه‌ای برای ورود شرکت هوندا به سری مسابقات کلاس تورینگ ژاپن به نام Super GT مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این خودرو جایگزین خودروی NSX-GT Concept خواهد شد که از سال ۲۰۱۳ توسط تیم هوندا در این مسابقات استفاده می‌شود. 

هوندا از ماه اکتبر و از زمان آغاز رسمی آزمایشات مسابقات سوپر جی تی فصل ۲۰۱۷ مشغول انجام آزمایشات و تجزیه تحلیل مدل NSX-GT در کنار اصلی‌ترین رقیبانش یعنی نیسان GT-R Nismo GT500 و لکسس LC GT500 است. خودروی مسابقه‌ای لکسس نیز در این مسابقات یک مدل جدید است و جایگزین مدل قدیمی RC F GT500 می‌شود. 

هوندا

خودروی سوپر جی‌تی به جز بخش بدنه، تشابه اندکی با مدل خیابانی NSX دارد. این خودرو که برای همخوانی با قوانین مسابقات طراحی شده است مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی توربوشارژردار به حجم ۲ لیتر است که نیروی آن از طریق یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. حداقل وزن خودروهای شرکت کننده در مسابقات سوپر جی‌تی باید به میزان ۱۰۲۰ کیلوگرم باشد.

هوندا موفقیت‌های بسیاری در مسابقات سوپر جی‌تی را در کارنامه‌ی خود دارد، گرچه در سال های اخیر نیسان توانسته جایگاه برتر را به خود اختصاص دهد. مدل NSX اصلی توانست به سه قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کند در حالی که جانشین آن یعنی مدل HSV-010 تنها یک قهرمانی را بدست آورد. مدل NSX-GT Concept نیز نتوانست هیچگونه قهرمانی را از آن خود کند و حالا هوندا امیدوار است که مدل جدید NSX-GT بتواند عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

هوندا

هوندا این خودرو را در کنار مدل NSX GT3 توسعه داده است که آکورا قرار است باآن در مسابقات (ISMA WeatherTech SportCars Championship) و مسابقات جهانی (SCCA Pirelli World Challenge) سال ۲۰۱۷ شرکت کند. آکورا در روز سه شنبه اعلام کرد که چه کسی رانندگی خودرو را در هر کدام از مسابقات بر عهده خواهد داشت.

در مسابقات (WeatherTech SportCars Championship) تیم آکورا با همکاری تیم مایکل شنک ریسینگ و به رانندگی اندی لالی، کاترین لگ، اوزوالدو اوز نگری و جف سیگال حضور خواهد داشت. در مسابقات (pirelli World Challenge) نیز آکورا با همکاری تیم Real Time Racing و به رانندگی رایان اورسلی و پیتر کاکس حضور پیدا می‌کند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات