هیوندای و کیا حاضر به پرداخت جریمه سنگین در آمریکا شدند

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هیوندای و کیا پس از  چندین سال مجادله، سرانجام میزان جریمه‌ی مشخص شده برای اعلام دقیق میزان سوخت در بازار آمریکا را پذیرفتند.
تبلیغات

دو کمپانی مطرح کره‌ای که در بازار ایران محبوبیت بسیاری دارند، باید جریمه ۴۱.۲ میلیون دلاری برای پایان دادن به پرونده سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که طی چهار سال گذشته در ۳۳ ایالت آمریکا تشکیل شده، پرداخت کنند. 

سال ۲۰۱۲ بود که سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده اعلام کرد، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو از دو شرکت مصرف سوختی بیش از سطح اعلام شده، دارند. از بین ۹۰۰ هزار دستگاه، هیوندای الانترا بیشترین مصرف سوخت را با توجه به تبلیغ کم مصرف بودن آن، داشته است. این خودرو در قیاس با هم رده‌های خود، مصرف سوخت بسیاری داشته و همین امر موجب شکایت این سازمان شد. البته دو کمپانی کره‌ای در پاسخ به این مشکل، اشتباهات در تست و آزمایش خودروها را اعلام کردند و پس از آن آمار و ارقام اصلاح شد.

هیوندای و کیا ابتدا با ارسال کارت اعتباری به مشتریان قصد جبران مصرف سوخت خودروهای مورد اشاره را داشتند. گذشته از آن، صاحبان اتومبیل‌های معیوب این اجازه را داشته تا هر ساله با مراجعه به نمایندگی‌های کمپانی، با بررسی کیلومترشمار بیش از ۱۵ درصد هزینه خرید سوخت را دریافت کنند. در پایان هیوندای طبق حکم تصویب شده می‌بایست جریمه ۳۹۵ میلیون دلاری پرداخت می‌کرد که به لطف قاضی فدرال ۲۵۵ میلیون دلار شد. در سویی دیگر شرکت موردبحث باید جریمه ۳۵۰ میلیون دلاری را به سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا پرداخت کند که از این بین ۲۱۴ میلیون دلار آن برای جبران خسارت گازهای آلاینده تعیین شد.

با این وجود جریمه‌ی این دو خودروساز کره‌ای در مقابل جریمه هنگفت ۱۴ میلیارد دلاری فولکس واگن رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات