آئودی A5 کابریولت پیش از نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شد

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل کابریولت A5 که سومین و آخرین سبک بدنه برای نسل دوم آئودی A5 است قبل از شروع نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد.
تبلیغات

آئودی A5 کابریولت برای اولین بار در دو تریم معمولی و اسپرت S5 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ به نمایش در خواهد آمد، که نسخه های A5 کوپه و به احتمال زیاد A5 اسپرت‌بک نیز رو ۱۴ نوامبر در کنار این دو خودرو حاضر خواهند بود.

آئودی

هیچگونه تغییر شگفت‌انگیزی در مورد طراحی خودرو وجود ندارد. همانند مدل قبلی، اِی ۵ کابریولت جدید از سقف نرم خودکار بهره می‌برد که برای اطمینان از عدم ورود صدای باد و ترافیک از عایق های بیشتری استفاده شده است. اما سقف فلزی تاشو در این نسل حذف شده است.

برای باز و بسته شدن سقف از یک کلید تک لمسی استفاده می‌شود. تنها با کشیدن سریع کلید مربوطه، سقف خودرو در ۱۵ ثانیه باز و در ۱۸ ثانیه بسته می‌شود. عمل باز و بسته شدن حتی تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت امکان پذیر است.

آئودی

گزینه های انتقال قدرت برای ایالات متحده با نسخه‌ی کوپه مطابقت می‌کند به این معنی که پیشرانه‌ی توربوشارژر ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور  ۳۷۰ نیوتن‌متر در تریم معمولی A5 کابریولت قابل سفارش است. تریم S5 کابریولت نیز از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر با آرایش خورجینی بهره می‌برد که قدرت ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور قابل توجه ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. با این شرایط می توان انتظار داشت که تریم S5 کابریولت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۵.۱ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که به صورت الکترونیکی محدود شده است. در ادامه برای نسخه های مخصوص پیست باید منتظر نسل جدید RS 5  کابریولت بود.

آئودی

آئودی A5 کابریولت از آخرین نسخه پلتفرم MLB گروه خودروسازی فولکس واگن استفاده می‌کند که برای خودرو های دیفرانسیل جلو با پیشرانه های طولی طراحی شده است.

با وجود اندازه خودرو و سفت بودن آن، به لطف استفاده از مخلوط هوشمند مواد در ساخت‌وساز، وزن خودرو به طور قابل ملاحظه‌ای پایین است. با اینکه وزن خودرو در مقایسه با قبل کاهش یافته است اما همچنان وزن سبک‌ترین نسخه‌ی آن ۱۶۹۰ کیلوگرم است.

آئودی

داخل کابین، آئودی A5 کابریولت به تکنولوژی‌هایی مانند کیلومترشمار دیجیتال، صفحه نمایش سر بالا و کمربند های ایمنی مجهز به میکروفون برای فعالسازی صوتی خودرو مجهز است که به گفته مهندسان آئودی حتی با سقف باز نیز صدا را تشخیص می‌دهد. فضای صندوق عقب نیز با سقف باز نزدیک به ۳۸۰ لیتر است که این فضا با بسته شدن صندلی های عقب قابل افزایش است.

آئودی

A5 کابریولت جدید در تابستان ۲۰۱۷ در نمایشگاه ها و نمایندگی ها حاضر خواهد بود و به عنوان مدل ۲۰۱۸ به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات