اپل صاحب تمام سود بازار گوشی های هوشمند با شکست نوت 7

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل با کمک شکست جدی‌ترین محصول رقیب خود سود اصلی سه ماهه سوم امسال را یکجا به اسم خود زده است.
تبلیغات

اپل و سامسونگ برای سال‌ها است که سود عظیم بازار گوشی‌های هوشمند را در سه ماه‌های مالی بین خود تقسیم کرده‌اند و بیشترین نصیب را از این بازار می‌برند. اما این سه ماهه‌ای که گذشت آیفون‌های اپل بزرگترین رقیب خود را از دست دادند تا در این بازار با یکه تازی سود اصلی بازار گوشی‌های هوشمند را به نام خود بزنند.

بنا بر گزارشی که از تیم لانگ، محقق موسسه BMO Capital Markets منتشر شده، اپل تقریبا همه سود صنعت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه مالی سال ۲۰۱۶ را بدست آورده است.

رشد سود اپل در این مدت تا ۱۰۴ درصد برآورد شده، در حالی که شرکت‌های دیگری مانند اچ‌تی‌سی و ال‌جی حتی متحمل ضرر هم شده‌اند. سامسونگ برخلاف اینکه بر ۲۱.۷ درصد بازار گوشی‌های هوشمند حکمرانی می‌کند اما سهم این شرکت از سود تنها ۰.۹ درصد است.

در بحث فروش گوشی‌های هوشمند، اپل در رتبه دوم با در اختیار داشتن ۱۳.۲ درصد این بازار حضور دارد و پس از آن هواوی سومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند با فروش ۳۴۶ میلیون گوشی هوشمند توانسته ۹.۷ درصد از این بازار را به نام خود بزند.

سال پیش اپل توانسته بود به ۹۰ درصد از سود خالص گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم برسد اما به دلیل مشکلات و توقف تولید و فروش گلکسی نوت ۷ سامسونگ، این سه ماهه اپل توانسته حتی به رکورد جدیدی در سوددهی برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات