زیر برند تویوتا آماده برای رقابت با M Power و AMG

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زیربرند تویوتا با نام گازو آماده‌ی رقابت با بخش M Power بی‌ام‌و و مرسدس AMG می‌شود.
تبلیغات

تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای انتقال بخش موتور اسپرت خود با نام (Gazoo Racing) به خودروهای خیابانی و مجاز به حرکت در جاده است تا بدین ترتیب زیر برندی را برای رقابت با بخش M پاور بی‌ام‌و یا مرسدس AMG داشته باشد. بخش گازو ریسینگ در عین اینکه در مسابقات رالی قهرمانی جهان و همچنین مسابقات استقامتی (WEC) با تویوتا همکاری دارد؛ اما برای بازار ژاپن نیز خودروهای جاده‌ای تولید کرده است و به فروش می‌رساند. خودروهای این برند دارای تولید محدودی هستند و تحت نام دو برند G و GRMN به فروش می‌رسند که دومی مخفف عبارت (Gazoo Racing Masters of Nurburgring) است. 

کویی ساگا؛ مدیر بخش نیروی محرکه‌ی تویوتا و گازو در این مورد می‌گوید:

این نیت من است که حضور گازو را در بازارهای خودرویی خارج از ژاپن پررنگ‌تر کنم و همچنین بتوانم ارتباط و پیوند بین خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای را ارتقا دهم. کار ما در اروپا سخت‌تر است؛ چرا که رقبای بیشتری در مقایسه با ژاپن داریم و مسئله‌ی قیمت نیز در اروپا مطرح است. با این حال من سخت در حال کار هستم تا شاید بتوانیم برندی مانند M پاور داشته باشیم.

جدیدترین خودروی تیونینگ شده توسط گازو «GT86 GRMN» نام دارد که تغییرات بسیاری به خود دیده است؛ این تغییرات شامل افزایش اندک قدرت و گشتاور، سیستم تعلیق ارتقا یافته، بهبود آیرودینامیک و کاهش وزن خودرو از طریق استفاده از پنل‌های سبک است. تولید این مدل تنها به ۱۰۰ دستگاه محدود بود و تمامی آن‌ها به‌سرعت به فروش رفتند. 

محصول دیگر گازو GT86 است که «GRMN Sports FR Concept» نام دارد و در فستیوال سرعت گودوود در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر است و می‌تواند قدرتی معادل ۳۱۵ اسب بخار تولید کند.

با این وجود، پیش‌بینی می‌شود نخستین خودرویی که با برند گازو عرضه خواهد شد، مدلی تیونینگ شده از یاریس باشد که برای رقابت با فورد فیستا ST و پژو ۲۰۸ GTI آماده می‌شود. ساگا در صحبت‌های خود، به این مساله اشاره‌ای نکرده است که آیا برند گازو در پروژه‌ی مشترک بین تویوتا و بی‌ام‌و برای تولید نسل آینده‌ی تویوتا سوپرا و بی‌ام‌و Z5 مشارکتی خواهد داشت یا خیر.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات