احتمال ساخت آیفون خم شونده توسط اپل

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنتی را ثبت کرده که طبق آن می‌خواهد آیفون‌هایی با قابلیت خم شدن را بسازد.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۵ اپل با مشکل بزرگی مواجه شد. چون بسیاری از مشتریان گزارش می‌کردند که آیفون ۶ آن‌ها خم‌شده است. البته این اتفاق فقط برای درصد کمی از آیفون‌ها افتاد و این شرکت توانست به‌خوبی آن را کنترل کند.

حالا بر اساس خبرها اپل درصدد است بار دیگر چنین کاری را تکرار کند، البته این بار به‌صورت یک ویژگی، نه یک مشکل اساسی. گویا اپل یک پتنت برای موبایل‌های خم شونده ثبت کرده است.

بر اساس خبر وب‌سایت Patently Apple، این غول فنّاوری پیش‌ازاین ۲ تلاش ناموفق در ثبت این پتنت داشته است که در بار سوم موفق به ثبت کردن آن شده است.

«امروز ما از خبر ثبت اولین پتنت آیفون خم شونده توسط اپل بسیار غافلگیر شدیم. این پتنت پیش‌ازاین به‌عنوان اپل ثبت‌نشده بود. به‌احتمال‌زیاد این شرکت پیش‌ازاین برای عدم جلب‌توجه این پتنت را به نام مهندسان شرکت ثبت کرده است تا از جلب‌توجه جلوگیری کرده باشند.»

درحالی‌که جزئیات این طرح مشخص نشده است و این‌که چگونه اپل می‌خواهد صفحات خم شونده بسازد، در حال حاضر نامشخص است. یکی از موادی که برای این کار می‌تواند استفاده شود سرامیک است. این حدس و گمان با توجه به پتنت های پیشین اپل که شامل آیفون و اپل واچ تمام سرامیک بوده، معقول به نظر می‌رسد.

سازنده آیفون تنها کسی نیست که به دنبال ساخت آیفون‌های خم شونده است. سامسونگ حداقل از سال ۲۰۱۵ مشغول این کار بوده، همچنین شیائومی وال‌جی..

مانند تمام پتنت‌ها معلوم نیست که چه زمانی این تکنولوژی وارد مرحله‌ی تولید شود ولی می‌توانید در آینده در انتظار چنین فناوری باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات