بلومبرگ: آمازون نسل بعدی بلندگوی هوشمند اکو را با نمایشگر 7 اینچی همراه می کند

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون درصدد توسعه‌ی بلندگوی هوشمندی مشابه اکو با بهره‌گیری از یک نمایشگر ۷ اینچی است که رقابت در حوزه‌ی دستیارهای صوتی هوشمند را وارد فاز جدید می‌کند.
تبلیغات

بنا به گزارش بلومبرگ، آمازون درصدد ساخت بلندگوی هوشمند جدیدی است مشابه اکو است که تفاوت بزرگی با نسل پیشین این محصول دارد. بزرگ‌ترین سایت خرده‌فروشی جهان، این بار قصد دارد یک نمایشگر ۷ اینچی نیز با محصول خود همراه کند. بلندگوی اکو از وجود دستیار صوتی هوشمند آمازون با نام آلکسا بهره می‌برد که اضافه شدن نمایشگر به آن را باید حرکتی در جهت پیشرفت و افزایش فاصله با کمپانی‌های رقیب نظیر اپل و گوگل در حوزه‌ی دستیار صوتی هوشمند خواند.

 گجت جدید آمازون از وجود یک نمایشگر لمسی بهره خواهد برد که اندازه‌ی آن قریب به ۷ اینچ است. اضافه شدن نمایشگر به این گجت را باید خداحافظی با بلندگوی استوانه‌ای این کمپانی خواند که از طریق بلندگو و میکروفون‌های تعبیه‌شده روی آن امکان برقراری و صدور فرامین صوتی برای کاربران فراهم می‌کرد. به طور حتم استفاده از نمایشگر لمسی، تعامل با دستیار صوتی هوشمند الکسا را بیش از پیش راحت‌ می‌کند؛ به‌طوری‌که مشاهده‌ی پیش‌بینی وضعیت هوا، قرارهای ملاقات تنظیم‌شده روی تقویم و اخبار، بسیار راحت‌تر از قبل خواهد بود. گزارش بلومبرگ بر پایه‌ی اطلاعاتی است که دو نفر از منابع نزدیک در اختیار این آژانس خبری قرار داده‌اند.

نسل جدید بلندگوی هوشمند آمازون سایز بزرگ‌تری دارد و سطح بالای آن برای سهولت خوانایی نمایشگر در زمانی که این بلندگو روی زمین قرار گرفته، به‌صورت شیب‌دار طراحی شده است. همچنین باید به بهبود صدا و طبیعی‌تر شدن آن در مقایسه با بلندگوی کنونی اشاره کرد که این موضوع نتیجه‌ی استفاده از بلندگوهای بزرگ‌تر است. منابع مورد نظر زمان رونمایی از بلندگوی هوشمند جدید آمازون را سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ خوانده‌اند.

گجت‌های مورد استفاده در خانه‌های هوشمند را باید یکی از جدید‌ترین حوزه‌هایی خواند که به محل رقابت کمپانی‌های پیشرو در حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است. هرچند این گجت‌ها هنوز موفق به تکرار محبوبیت و اقبال بالای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی نشده‌ و در واقع موجی جدید میان کاربران ایجاد نکرده‌اند، اما اکوی آمازون توانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پس از آنکه عرضه‌ی فایرفون آمازون در سال ۲۰۱۴ نتوانست چندان مورد استقبال قرار بگیرد و تقریبا یک شکست برای آمازون تلقی شد، اکو به‌صورت شگفت‌انگیزی به یک محصول پرفروش بدل شد؛ به‌طوری‌که برآوردهای موسسه‌ی Consumer Intelligence Reasearch Partners، آمازون موفق شده است تنها در آمریکا بیش از ۵ میلیون دستگاه اکو به فروش برساند.

با توجه به عرضه‌ی محصولاتی جدید در این حوزه نظیر بلندگوی هوم گوگل و همچنین کار روی گجت‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند توسط اپل که مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند است، آمازون در نظر دارد طیف محصولات خود در این حوزه را گسترش دهد.

بلندگوی جدید آمازون از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی سیستم عامل Fire OS بهره خواهد برد که در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بلندگو همچون نسل پیشین، می‌تواند به سؤالات و دستورات صوتی کاربر پاسخ دهد یا بر اساس آن عملیاتی اجرا کند. با توجه به اینکه این بلندگو از نمایشگر هم بهره می‌برد، آمازون امکان پین کردن المان‌های نرم‌افزاری روی نمایشگر را فراهم کرده است؛ البته این ویژگی هنوز فاز آزمایشی را سپری می‌کند.

با وجود اینکه در آینده‌ی نزدیک آمازون از بلندگوی جدید خود رونمایی می‌کند، اما همچنان فروش نسخه‌های پیشین که Dot، Tap و Echo نام دارند، ادامه خواهد داشت. این بلندگوها به ترتیب با قیمت ۵۰، ۱۳۰ و ۱۸۰ دلار راهی بازار خواهند شد، حال آنکه مدل جدید با توجه به بهره‌گیری از نمایشگر کمی گران‌تر به فروش خواهد رسید.

 بلندگوهای اکوی جدید در زیر و طرفین نمایشگر قرار گرفته‌‌اند و قادرند در تمامی درجات صدای تنظیم‌شده، صدای باکیفیتی تولید کنند.

پیش از این نیز وال‌استریت ژورنال با انتشار گزارشی از توسعه‌ی یک گجت مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند الکسا خبر داده بود. وال‌استریت ژورنال این گجت را که همچون تبلت از یک نمایشگر بزرگ بهره می‌برد، با اسم Knight معرفی کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات