لپ تاپ Orynx Pro با صفحه نمایش 4K رتینا عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ Orynx Pro محصول شرکت System76 است و در بروزرسانی جدید، در نسخه‌های مجهز به صفحه نمایش 4K رتینا نیز عرضه می‌شود.
تبلیغات

شرکت System76 تولیدکننده‌ی دستگاه‌های مبتنی بر لینوکس است. یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت، لپ‌تاپ Orynx Pro است که به تازگی نسخه‌های جدید آن معرفی شده‌اند. کاربران در خرید نسخه‌های بروزرسانی شده با انتخابی جدید در زمینه‌ی صفحه‌نمایش روبرو هستند. نسخه‌های جدید علاوه بر صفحه‌نمایش TN و IPS با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، دارای نسخه‌ی HiDPI با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ نیز خواهند بود.

صفحه نمایش TN (مخفف Twisted Nematic) قدیمی‌ترین نوع صفحه‌نمایش در این لپ‌تاپ‌ها است. این پنل انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند؛ اما نور عالی با زمان پاسخگویی سریع به کاربر ارائه می‌دهد. این نوع صفحه‌نمایش برای بازی بسیار مناسب است؛ اما نسخه‌ی IPS (مخفف In-Plane Switching) جدیدتر از TN است و رنگ‌های قوی‌تر و زوایای دید بهتری نسبت به آن ارائه می‌دهد و برای پروژه‌های طراحی دیجیتال بسیار مناسب است.

صفحه‌نمایش HiDPI (مخفف عبارت High Dots Per Inch) تنها برای نسخه‌های با ابعاد ۱۵.۶ اینچ عرضه می‌شود. این نوع از صفحه‌نمایش همان رتینا در محصولات اپل است. رزولوشن بسیار بالا در کنار متن و تصویر شارپ، از خصوصیات رتینا هستند که نسبت به دو نوع قبلی، تعداد بیشتری پیکسل‌های کوچک را در یک اینچ گنجانده است. پیکسل‌های این نوع صفحه‌نمایش از نزدیک به‌سختی قابل مشاهده هستند.

انتخاب صفحه‌نمایش‌های جدید برای لپ‌تاپ Oryx Pro با صرف هزینه‌ی اضافه ممکن است. در صورتی که کاربر بخواهد از نسخه‌ی پایه استفاده کند؛ پنل TN برای لپ‌تاپ او استفاده می‌شود؛ پنل IPS با هزینه‌ی اضافی ۹۵ دلار و پنل رتینا به قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌شوند. علاوه بر آن، کاربرانی که بخواهند از کارت گرافیک Nvidia GTX 1070 استفاده کنند، باید یکی از پنل‌های IPS یا رتینا را انتخاب کنند و در غیر این صورت، نسخه‌ی پایه را با کارت گرافیک GTX 1060 خریداری کنند. با توجه به جدول زیر می‌توانید دیگر گزینه‌های خرید لپ‌تاپ Orynx Pro با صفحه نمایش ۱۵.۶ یا ۱۷.۳ اینچی را مشاهده کنید.

Orynx Pro

شرکت سازنده به کاربران پیشنهاد می‌دهد در صورت انتخاب پردازنده‌ی Corei7-6820 برای لپ‌تاپ خود، صفحه نمایش را از نوع IPS یا HiDPI انتخاب و به عنوان کارت گرافیک از GTX 1070 استفاده کنند. از آنجا که کانفیگ این لپ‌تاپ و انتخاب سخت‌افزار آن بر عهده‌ی کاربر و خریدار است؛ آن‌ها به‌راحتی می‌توانند لپ‌تاپ مورد نظر خود را در وب‌سایت فروشنده طراحی و سخت‌افزار مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنند. قیمت پایه برای لپ‌تاپ‌های Oryx Pro نیز ۱۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات