پنل های امولد چینی، سلطه سامسونگ بر بازار را به چالش می‌کشند

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه سامسونگ دیسپلی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی پنل‌های امولد در جهان است، اما کمپانی‌های چینی در آینده‌ی نزدیک کره‌ای‌ها را به چالش خواهند کشید.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی سامسونگ، نبض بازار پنل‌های امولد را در اختیار دارد؛ اما اخبار منتشرشده حکایت از این دارد که وضعیت در آینده‌ی نزدیک تغییر زیادی خواهد داشت. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته از وضعیت بازار، تحلیل‌گران دیجی‌تایمز پیش‌بینی کرده‌اند تولیدکنندگان پنل‌های امولد چینی در آینده‌ی نزدیک فعالیت‌های خود را در این حوزه گسترش خواهند داد. علاوه بر افزایش تیراژ تولید توسط تولیدکنندگان چینی؛ این کمپانی با هم‌وطنان خود که در زمینه‌ی گجت‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند نیز به توافق رسیده‌ است و بنا بر شنیده‌ها، چینی‌ها آماده‌اند تا نیاز کمپانی‌های چینی در زمینه‌ی تولید پنل‌های امولد را تأمین کنند.

بر اساس گمانه‌ها، هر چند افزایش ظرفیت تولید کمپانی‌های چینی تأثیر چندان زیادی بر سهم سامسونگ از بازار پنل‌های امولد نخواهد داشت؛ اما تحلیل‌گران دیجی تایمز پیش‌بینی کرده‌‌اند تغییر اوضاع می‌تواند وضعیت سامسونگ را در کشور چین تا سال ۲۰۱۹ دچار تحول کند. از جمله‌ی کمپانی‌های چینی که تصمیم به استفاده از امولدهای چینی گرفته‌اند، باید به شیائومی، زد تی ای و کول‌پد اشاره کرد که همگی به‌تازگی همکاری با کمپانی‌های EverDisplay، Govisionox، Optoelectronics و Tianma را آغاز کرده‌‌اند. شماری از کارخانه‌های تولید پنل‌های امولد درصدد گسترش خط تولید و در نتیجه افزایش تیراژ تولید محصولات خود هستند؛ حال آنکه در سوی دیگر شماری با بیشینه ظرفیت خود تولید می‌کنند. حتی برخی کمپانی‌های چینی تجهیزات مرتبط با افزایش تولید خود را نیز از سامسونگ دیسپلی خریداری کرده‌‌اند.

برآوردهای انجام‌شده حکایت از این دارد که تولیدکنندگان پنل‌های امولد چینی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲.۴ میلیون پنل تولید خواهند کرد. انتظار می‌رود مجموع تولید پنل‌های امولد چینی‌ تا سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر افزایش پیدا کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که سامسونگ برای عرضه‌ی بیش از ۱۵۰ میلیون پنل امولد به بازار چین برای استفاده توسط کمپانی‌های چینی برنامه‌ریزی کرده است؛ از این‌رو می‌توان پیش‌بینی کرد چینی‌ها تا سال ۲۰۱۹ میلادی سلطه‌ی سامسونگ بر بازار پنل‌های امولد را به چالش خواهند کشید. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، هنوز سامسونگ خطر کمپانی‌های چینی را احساس نکرده و ازاین‌رو است که کره‌ای‌ها، بی‌هیچ دغدغه‌ای تجهیزات تولید پنل‌های امولد را در اختیار رقبای خود می‌گذارند.

به نظر می‌رسد پس از کاهش سهم سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند چین، این بار نوبت به پنل‌های امولد رسیده است تا سامسونگ قافیه را به رقبای چینی ببازد. در کنار کمپانی‌های چینی که به نظر نمی‌رسد به این زودی بتوانند سهم زیادی از بازار سامسونگ را مال خود کنند، باید به کمپانی‌های ژاپنی شارپ و ژاپن دیسپلی نیز اشاره کرد که بارها به گسترش ظرفیت تولید خود در حوزه‌ی پنل‌های امولد اشاره کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات