تویوتا فناوری پیل سوخت هیدروژنی را در پروژه کامیون حمل بار آزمایش می کند

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در میان اخبار منتشرشده در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶، جایزه‌ی مبهم‌ترین و البته جالب‌ترین خبر را می‌توان به تویوتا اعطا کرد.
تبلیغات

در حالی‌که علاقه‌ی تویوتا به استفاده از سلول‌های سوختی در وسایل نقلیه‌ی بزرگتر -مانند کامیون حمل بار هیدروژنی- برای همه عادی شده است، اخیرا تویوتا به‌طور رسمی استفاده از پیل سوختی را اعلام کرده است. اعلام رسمی خبر کوتاه است و عینا در ادامه آورده شده است:

تویوتا مدت زمان زیادی است که باور دارد فناوری سلول سوختی هیدروژنی، می‌تواند راه‌حلی برای رسیدن به آلایندگی صفر در محدوده‌ی وسیعی از وسایل نقلیه باشد. تویوتا فناوری سلول سوختی هیدروژنی را در کامیون حمل بار به‌عنوان یک پژوهش با هدف امکان پیاده‌سازی در شهر کالیفرنیا آزمود.

تویوتا میرای خودرویی است که با استفاده از فناوری مذکور برای مشتریان تویوتا در سراسر دنیا میزان آلایندگی صفر را به ارمغان می‌آورد؛ با استفاده از سلول‌های سوختی فراهم‌شده برای یک کامیون حمل بار، آلایندگی وسایل نقلیه‌ی حمل بار نیز در آینده به صفر می‌رسد.

در ماه‌های آتی جزئیات بیش‌تری از این پژوهش و تکمیل کاربردهای هیدروژن در زمینه‌های دیگر در جامعه اعلام می‌شود.

تویوتا جزئیات بیش‌تری منتشر نکرده است اما می‌توان حدس‌هایی زد. همان‌طور که یکی از سخنگویان تویوتا چند ماه پیش به خبرگزاری AutoblogGreen گفت: «یک سلول سوختی کاربردهای فراوانی دارد، به‌خصوص مادامی‌که فناوری توسعه می‌یابد.» او به‌طور خاص اشاره به کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دارد.

حتی اگر آزمون در شهر کالیفرنیا انجام گیرد؛ شریک تجاری تویوتا، کمپانی آمریکایی هینو پیگیری امور را انجام می‌دهد. کمپانی هینو به خودش لقب «برندی در صنعت خودروهای باری با سریع‌ترین رشد» در آمریکا داده و فناوری کاهش مصرف سوخت خود را در وب‌سایتش عرضه کرده است. تصویری که تویوتا همراه با انتشار این خبر ارائه می‌کند، شبیه هیچ‌یک از کامیون‌های هینو در این کشور نیست و یکی از ابهامات این خبر است. برای آگاهی از جزئیات بیش‌تر باید منتظر گذشت زمان و رسیدن ماه‌های پیش رو در سال ۲۰۱۷ بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات