پرینت سه بعدی لنز و ثبت تصاویر دیدنی

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از پرینت سه‌بعدی به دنیای عکاسی هم راه پیدا کرد؛ یک عکاس، لنزی را پرینت سه‌بعدی کرده و با آن به ثبت تصاویر پرداخته است.
تبلیغات

متیو استرن عکاسی است که در کانال یوتیوب خود به بررسی لنز‌های ارزان و بعضا غیرمعمول می‌پردازد. وی در آخرین ویدیوی خود، اقدام بسیار جالبی کرده و با استفاده از پرینت سه‌بعدی، لنز مورد نظرش را تولید کرده است. وی  برای آزمایش این لنز تصاویری هم با آن ثبت کرده که نتیجه کاملا رضایت‌بخش است.

با توجه به اینکه استرن سابقه‌ی کار با پرینتر سه‌بعدی ندارد، از این‌رو ابتدا یک نمونه‌ی مقوایی از لنز متعلق به سال ۱۸۹۰ را ساخت، سپس با بهره‌گیری از این نمونه و اندازه‌گیری‌های انجام‌شده، یک نقشه‌ی دوبعدی از لنز مورد نظر رسم کرد.

استرن سپس به سراغ یک کمپانی فرانسوی با نام FABULOUS رفت که در زمینه‌ی پرینت سه‌بعدی فعالیت می‌کند. این کمپانی با دریافت نقشه‌ی دوبعدی استرن، آن را به یک نقشه‌ی سه‌بعدی تبدیل و پرینت سه‌بعدی لنز مورد نظر را ارائه کرد.

نتیجه‌ی این کار، تولید یک لنز ۱۳۵ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۸ است که از یک عدسی در جلو استفاده می‌کند. استرن برای آزمایش این لنز از یک دوربین فول فریم بدون آینه بهره برده است.

استرن در خصوص این لنز می‌گوید:

واقعا این لنز را دوست دارم. حتی اگر این لنز از نظر فنی کامل نباشد؛ اولین قدمی است که با پیروی از آن می‌توان لنز اختصاصی خود را ساخت. برای ثبت تصاویر باکیفیت و خوب، نیازی به خرید لنز‌های بسیار گران‌قیمت نیست. یک لنز پلاستیکی ۴ دلاری می‌تواند نتایج بسیار خوبی ارائه دهد. چیزی که مهم است، ایده‌، خلاقیت و تصویری است که شما در ذهن دارید.

در ادامه، می‌توانید تصاویر ثبت‌شده با استفاده از این لنز را ببینید.

تصاویر ثبت شده با لنز 3D پرینت شده

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات