خرید از طریق موبایل در جمعه سیاه و روز شکرگزاری ۲۰۱۶ در آمریکا رکوردشکنی کرد

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آمارها نشان از این دارد که کاربران در خرید از طریق گجت‌های موبایل در جمعه‌ی سیاه و روز شکرگزاری، رکوردشکنی کرده‌اند.
تبلیغات

با فرارسیدن روز شکرگزاری و جمعه‌ی سیاه در کشور‌های غربی و به‌خصوص آمریکای شمالی، آمارهای منتشرشده نشان از رکوردشکنی کاربران در خرید با استفاده از گجت‌های موبایل دارد. گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارد که خرده‌فروشان اینترنتی موفق شده‌اند تنها با فروش از طریق گجت‌های موبایل در روز شکرگزاری، درآمدی ۷۷۱ میلیون دلاری به دست آورند. آمازون، وال‌مارت و تارگت آمارهای فروش خود با استفاده از گجت‌های موبایل را منتشر کرده‌اند که نشان از تأثیر این دسته گجت‌ها روی فروش کلی فروشگاه‌های آنلاین دارد.

بر اساس اطلاعات آمازون، روز شکرگزاری را باید یکی از شلوغ‌ترین بازه‌های زمانی از نظر فروش آنلاین با گجت‌های موبایل برای این کمپانی در آمریکا خواند. آمازون اعلام کرده است میزان سفارش‌های ثبت‌شده با استفاده از گجت‌های موبایل در روز شکرگزاری امسال از میزان ثبت‌شده در روز شکرگزاری سال گذشته و دوشنبه‌ی سایبری ۲۰۱۵ پیشی گرفته است.

تنها ساعاتی بعد از آغاز فروش جمعه‌ی سیاه، اطلاعات ارائه‌شده توسط آمازون، میزان کالاهای سفارش داده‌شده را در مقایسه با سال پیش، بسیار بالاتر اعلام کرد، به‌طوری که برخی از گجت‌ها نظیر طیف محصولات الکسای آمازون چون بلندگوی Echo Dot، فایر تی‌وی و ریموت صوتی الکسا از شمار پرفروش‌ترین محصولات آمازون در جمعه سیاه امسال بودند.

وال‌مارت یکی از رقبای آمازون در حوزه‌ی خرده‌فروشی آنلاین، نیز اعلام کرد روز شکرگزاری امسال یکی از پرفروش‌ترین روزهای وال‌مارت طی سال جاری میلادی است. بر اساس آمارهای وا‌‌ل‌مارت از اولین ساعات پس از آغاز جمعه‌ی سیاه، بیش از ۷۰ درصد ترافیک روانه شده به سمت فروشگاه اینترنتی وال‌مارت از طریق گجت‌های موبایل بود.

وال‌مارت ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد در جمعه‌ی سیاه و روز شکرگزاری امسال، تخفیف‌های اختصاصی برای افرادی که از اپلیکیشن موبایل این کمپانی برای خرید استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است. در دهم نوامبر سال جاری، کاربران وا‌‌ل‌مارت در صورت دانلود اپلیکیشن این خرده‌فروشی می‌توانستند شماری از کالاهایی که در جمعه‌ی سیاه به فروش می‌رسد، از مدتی پیش انتخاب کنند؛ برای مثال می‌توان به ایکس باکس وان، تبلت و سایر گجت‌های الکترونیکی نظیر تلویزیون اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات