هوگو بارا: کاهش فروش گوشی های هوشمند تاثیری در سوددهی شیائومی ندارد

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هوگو بارا اعلام کرده است کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی تأثیری در درآمدزایی و توقف روند افزایش سوددهی این کمپانی نخواهد داشت.
تبلیغات

هوگو بارا، مدیر ارشد اجرایی شیائومی اعلام کرده است کاهش شدید فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی، تأثیری جدی روی این کمپانی نخواهد داشت؛ چراکه چینی‌ها سود رو به افزایش خود را از طریق اکوسیستم نرم‌افزاری و گجت‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند کسب خواهند کرد.

ارزش شیائومی در آخرین فرآیند جذب سرمایه‌‌ این شرکت در سال ۲۰۱۴، بیش از ۴۶ میلیارد دلار برآورد شد که از این‌رو این کمپانی باارزش‌ترین استارتاپ جهان لقب گرفت. شیائومی در سال ۲۰۱۴ وضعیتی ایده‌آل داشت، به‌طوری که این کمپانی پرفروش‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین به شمار رفت و در پی آن بود تا وارد بازار‌های جهانی شود.

شیائومی طی سال ۲۰۱۵، میلادی موفق نشد به هدف خود در مورد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی برسد و عملکرد این شرکت ۱۲ درصد پایین‌تر از هدفش بود. بر اساس آخرین گزارش IDC که به بررسی عملکرد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخته، میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند شیائومی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۴۵ درصد کاهش یافته است و از این‌رو شک و شبهاتی در مورد اینکه آیا شیائومی همچنان ارزش پیشین خود را حفظ کرده یا خیر، به وجود آمده است.

هوگو بارا، به این نکته اشاره کرده است که مدل کسب‌وکار شیائومی، مبتنی بر درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند نیست و از این‌رو نباید نگرانی از بابت کاهش ارزش کمپانی وجود داشته باشد یا اقداماتی در مورد جذب سرمایه انجام شود.

بارا در گفتگو با رویترز گفت:

اساسا شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را بدون اینکه از آن درآمدزایی کند، به فروش می‌رساند. ما کسب درآمد طی دوره‌های زمانی مختلف را مد نظر داریم. ما می‌توانیم بیش از ۱۰ میلیارد گوشی هوشمند راهی بازار کنیم بدون اینکه حتی سودی از این فروش کسب کنیم.

شیائومی تا به امروز جزئیات چندانی از درآمد و سود کسب‌شده ارائه نکرده است. این کمپانی چینی اخیرا توجه ویژه‌ای معطوف محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند کرده است که از جمله‌ی آن، می‌توان به تصفیه‌کننده‌های هوا و آب در کنار محصولاتی همچون پلوپز، به‌عنوان کانال اصلی کسب درآمد اشاره کرد.

در ماه آوریل، لو د، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شیائومی اعلام کرد انتظار دارد تا اواخر سال جاری میلادی، میزان فروش گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیا این کمپانی دو برابر شود و به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برسد.

شیائومی سرمایه‌گذاری سنگینی در بازار هند و جنوب شرق آسیا انجام داده است و در نظر دارد اولین گوشی هوشمند خود را، ماه آینده‌ی میلادی در بازار آمریکا عرضه کند. این گوشی هوشمند، توانایی اتصال به شبکه‌های ارتباطی 4G نیز دارد.

هوگو بارا به این نکته اشاره‌ کرد که این کمپانی در مرحله‌ی اول، چینی‌هایی را هدف قرار داده است که به ایالات متحده‌ سفر می‌کنند. در مرحله‌ی دوم، این کمپانی در پی فروش مستقیم محصولاتش به مشتریان آمریکایی است.

شیائومی در نمایشگاه CES 2017 که طی ماه ژانویه برگزار خواهد شد حضور دارد و طیف جدیدی از محصولات خود را رونمایی خواهد کرد. هوگو بارا اطمینان خاطر داد که این کمپانی نیازی به جذب مجدد سرمایه ندارد و همچنین در آینده نزدیک برنامه‌ای برای عرضه‌ی عمومی سهام نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات