رکوردشکنی سامسونگ در سهم بازار DRAM

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات نیمه‌هادی و DRAM موبایل، امسال نیز رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد.
تبلیغات

سامسونگ که همواره به‌عنوان یکی از غول‌های صنایع الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود، در تولید نیمه‌هادی‌ها نیز فعالیت‌هایی جدی دارد. این شرکت در بازار DRAM برای گوشی‌های هوشمند تولیداتی عالی دارد و تا‌کنون توانسته است بخش بزرگی از سهم این بازار را تصاحب کند.

DRAMeXchange یکی از شرکت‌های آماری فعال در بخش DRAM موبایل است. این کمپانی به‌تازگی آمار فروش و سهم بازار سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است و در آن اشاره‌ای به افزایش سهم سامسونگ از ۶۱.۵ به ۶۴.۵ درصد دارد. طبق آمار، فروش محصولات غول کره‌ای نیز نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی با رشد ۲۲.۴ درصدی همراه شده و به رقم ۲.۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

رقیب اصلی سامسونگ در بازار نیمه‌هادی‌ها و بخش DRAM موبایل، شرکت SK Hynix است. سهم این شرکت از بازار، در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۵.۱ درصد بود، در حالی که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، این رقم به ۲۲.۸ درصد رسیده است. شرکت بعدی حاضر در این بازار، Micron Technology است که ۱۰.۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. بنا‌بر‌این دو شرکت سامسونگ و SK Hynix مجموعا ۸۷.۳ درصد از سهم بازار DRAM را در اختیار دارند.

سامسونگ ماه گذشته از محصول جدید خود، چیپ‌ست ۸ گیگابایتی DRAM برای موبایل‌ و تبلت‌ رونمایی کرد که بر پایه‌ی فناوری ۱۰ نانومتری تولید شده است. سامسونگ ادعا می‌کند این محصول می‌‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده به دستگاه‌های با صفحات نمایش بزرگ ببخشد. علاوه بر آن، سامسونگ در حال تولید محصول فوق‌العاده حرفه‌ای بعدی شرکت کوالکام است؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ که مبتنی بر فناوری FinFET خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات