مشخصات پردازنده ۱۰ هسته ای هلیو پی 35 فاش شد

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک یکی از تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل در دنیا است که رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. به تازگی مشخصات پردازنده‌ی Helio P35 این کمپانی فاش شده است.
تبلیغات

کمپانی تایوانی مدیاتک، ماه سپتامبر دو پردازنده‌ی هلیو پی 25 و ایکس 30 را معرفی کرد که قرار است طی ماه‌های آتی روی گوشی‌های جدید استفاده شوند. در حالی که هلیو پی 25 نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی تراشه‌ی میان‌رده‌ی هلیو پی 20 است و با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری TSMC تولید شده، هلیو ایکس 30 پرچم‌دار جدید پردازنده‌های این کمپانی است که با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده و نسبت به نسل‌های قبلی، عملکرد بهتر و مصرف کمتری دارد.

با این وجود، امروز اسنادی در ویبو منتشر شده است که اطلاعات مهمی از پردازنده‌ی بعدی مدیاتک ارائه می‌کند. تراشه‌ی هلیو پی 35 در بین نمونه‌های میان‌رده‌ی بازار قرار می‌گیرد.

هلیو پی 35 نیز با استفاده لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تی‌اس‌ام‌سی ساخته و از ۱۰ هسته‌ی پردازشی تشکیل شده است. معماری هسته‌های این پردازنده مشابه آن چیزی است که در محصولات پرچم‌دار مدیاتک دیده می‌شود. بر اساس اسناد جدید که در ادامه می‌بینید، دو هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز بر روی هلیو پی 35 استفاده شده است. چهار هسته‌ی Cortex A53 دیگر، با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند.

تراشه‌ی هلیو پی 35 به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 MP3 آرم مجهز شده است و از ۲ رم LPDDR4، شارژ سریع، UFS 2.1 و مودم Cat. 10 LTE پشتیبانی می‌کند. در حالی که هنوز مدیاتک به‌صورت رسمی در این باره صحبتی نکرده است؛ پست منتشرشده روی ویبو، نشان می‌دهد عرضه‌ی این پردازنده از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود هلیو پی 35 مدیاتک پاسخ این کمپانی برای اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام باشد که احتمالا روی میلیون‌ها گوشی‌ هوشمند و تبلت در سراسر دنیا دیده خواهد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات