گلکسی اس 7 اج کمترین میزان SAR را در بین گوشی‌ های هوشمند دارد

جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌شک امواج مضر و تشعشعات گوشی‌های موبایل یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است. بد نیست بدانید، گلکسی اس 7 اج کمترین نرخ جذب ویژه را دارد.
تبلیغات

با توجه به سرنوشت تلخ گلکسی نوت 7؛ حالا گلکسی اس 7 و اس 7 اج بیش از پیش اهمیت دارند و سامسونگ روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. این دو گوشی نه‌تنها از دید کاربران، بلکه از نظر بسیاری از کارشناسان مطرح در کمپانی‌های تحقیقاتی و سایت‌های فناوری، به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های دنیا شناخته می‌شوند. در حالی که استراتژی آنالیتیکس اوایل سال جاری گلکسی اس 7 اج را بهترین گوشی‌ هوشمند دنیا معرفی کرده بود، اخیرا وب‌سایت فرانسوی فاندروید نیز موضوع جالبی در مورد این محصول مطرح کرده است. فاندروید به‌جای اینکه تحقیق خود از گلکسی اس 7 اج را به سمت تحلیل‌های موضوعی پیش ببرد و از این گوشی به عنوان بهترین مدل سال ۲۰۱۶ یاد کند؛ نگاهی نزدیک به آن چیزی دارد که برای بسیاری، دارای اهمیت ویژه‌ای است: تشعشعات!

این وب‌سایت فرانسوی فعال در حوزه‌ی فناوری، گزارشی در مورد SAR (نرخ جذب ویژه) ۱۰ گوشی پرفروش دنیا در سال جاری منتشر کرده است که شامل محصولاتی چون آیفون 7 و 7 پلاس، پی 9 و آنر 8 هواوی، ایسوس ذن‌فون 3 و موتو زد لنوو می‌شود. البته ناگفته نماند، دیگر پرچم‌داران مطرح نیز در این گزارش حاضر هستند.

بر اساس این گزارش مقدار SAR گوشی گلکسی اس 7 اج برابر ۰.۲۶۴ وات بر کیلوگرم است و کمترین مقدار را در بین دیگر گوشی‌های این لیست دارد. گوشی ذن‌فون 3 ایسوس با مقدار ۰.۲۷۸، گلکسی اِی 5 با ۰.۲۹۰ و موتو زد با ۰.۲۷۸ وات بر کیلوگرم به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار دارند.

اما از طرف دیگر، گوشی‌های انر 8 و پی 9 هواوی به ترتیب با ۱.۵ و ۱.۴۳ وات بر کیلوگرم، بدترین عملکرد را در این فهرست دارند و پرچم‌داران اپل نیز با ۱.۳۸ و ۱.۲۴ برای آیفون 7 و آیفون پلاس، عملکرد خوبی به نمایش نمی‌گذارند.

وقتی بدن انسان در معرض فرکانس رادیویی میدان الکترومغناطیسی قرار می‌گیرد، به میزان انرژی جذب‌شده، SAR گفته می‌شود. واحد این مقیاس w/kg وات در کیلوگرم است. البته تمامی گوشی‌های فوق در محدوده‌ی مورد تائید سازمان سلامت جهانی قرار دارند و توانسته‌اند تأییدیه‌های مورد نظر را از مراجع ذی‌صلاح اخذ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات