پتنت جدید سامسونگ در ارتباط با صفحه نمایش خمیده ثبت شد

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌تازگی پتنتی در ارتباط با صفحه‌ نمایش‌ خمیده ثبت کرده است که بر روی مکانیزم آن‌ها تأکید دارد.
تبلیغات

سامسونگ تاکنون پتنت‌های مختلفی در ارتباط با صفحه نمایش خمیده در گوشی‌های موبایل ثبت کرده است. این شرکت به‌تازگی پتنتی دیگر در آمریکا به نام خود ثبت کرده است که بر روی مکانیزم صفحه نمایش خمیده و خم شدن هوشمند آن‌ تمرکز دارد.

در توضیحاتی که در پتنت جدید ذکر شده است، یک ماهیچه‌ی هوشمند مصنوعی وظیفه‌ی خم کردن صفحه نمایش را بر عهده دارد. این صفحه نمایش جدید بدون نیاز به دستور کاربر و فشار فیزیکی، با کم و زیاد شدن ولتاژ خم می‌شود. دو لایه‌ی الکترودی که بین آن‌ها با فیلم الاستومر پر شده است، از اجزا‌ء تشکیل‌دهنده‌ی صفحه نمایش خمیده سامسونگ هستند. علاوه بر آن، غول کره‌ای ادعا کرده است که در تولید این محصول جدید، از پلاستیک و به‌خصوص پلی‌کربنات استفاده خواهد شد تا انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر گرما در این  نوع صفحه نمایش افزایش یابد.

کارشناسان و کاربران گوشی‌های موبایل، تاکنون حدس و گمان‌های زیادی در مورد موارد استفاده‌ی صفحه‌نمایش‌های خمیده‌ی سامسونگ زده‌اند؛ اما این شرکت کره‌ای تاکنون هیچ جزئیاتی از برنامه‌های آینده‌اش برای این محصولات مدرن منتشر نکرده است. تنها نکته‌ی مشخص و قابل تأمل این است که می‌توان پیش‌بینی کرد سامسونگ با عرضه‌ی صفحه نمایش خم شونده و انعطاف‌پذیر، دوران شکستن و خراب شدن گوشی‌ها تحت فشار و خمش را به پایان برساند. پیش‌بینی دیگر نیز این است که صفحه نمایش خمیده، باعث تولید محصولاتی شود که بتوان آن‌ها را تلفن/تبلت یا فبلت حقیقی نامید - به شکلی که در برنامه‌های آینده سامسونگ انتظار آن می‌رود، نه اصطلاحی که اکنون معرف گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش ۵ تا ۶ اینچ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات