حافظه های میکرو اس دی مناسب اپلیکیشن های اندروید علامت گذاری می‌شوند

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
SDA برای مشخص کردن کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی دارای توانایی اجرای اپلیکیشن‌ها با سرعت مطلوب، علامت خاصی در نظر می‌گیرد.
تبلیغات

اگر به کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی نگاهی بیندازید؛ مشاهده خواهید کرد که اطلاعاتی مانند ظرفیت و کلاس سرعت آن‌ها وجود دارد. طبق اخباری که به‌تازگی منتشر شده، قرار است علامت جدیدی به این اطلاعات اضافه شود.

علامت جدید در واقع اطلاعاتی در مورد عملکرد کارت حافظه در اجرای اپلیکیشن‌ها، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این لوگوی کوچک قرار است روی کارت‌های حافظه‌ میکرو اس‌دی قرار گیرد که عملکرد و سرعت لازم برای اجرای پی‌درپی برنامه‌ها را داشته باشند.

این اطلاعات قطعا برای کاربرانی که دستگاهشان از سیستم عامل اندروید مارشمالو یا جدیدتر استفاده می‌کند، مفید خواهد بود؛ زیرا گوگل اواخر سال ۲۰۱۵ امکانی ایجاد کرد تا سیستم‌عامل‌های جدید گوگل بتوانند از کارت‌های حافظه نیز پشتیبانی کنند.

در نظر داشته باشید که بعضی از کارت‌های حافظه بیشتر برای ذخیره اطلاعاتی مانند تصاویر یا ویدیوها ساخته شده‌اند و ممکن است در اجرای برنامه‌ها سرعت مناسبی نداشته باشند؛ بنابراین وجود چنین علامتی که نشان‌دهنده توانایی کارت حافظه در اجرای اپلیکیشن‌ها با عملکرد مطلوب است، می‌تواند برای کاربران مفید باشد و به آن‌ها کمک کند تا بتوانند کارت حافظه‌ای با در نظر گرفتن نوع مصرفشان تهیه کنند.

SDA در حال حاضر ابتدایی‌ترین سطح عملکرد در اجرای برنامه را معرفی کرده است که به‌صورت Class 1 یا A1 مشخص خواهد شد. SDA همچنین گفته است که در گذر زمان با در نظر گرفتن بازار، سطح‌های بالاتری نیز معرفی خواهد کرد. مشخصات کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی که لوگوی Class 1 یا A1 را دریافت می‌کنند، به شرح زیر است:

  • تعداد میانگین عملیات‌ خواندن ورودی-خروجی تصادفی در یک ثانیه به ۱۵۰۰ برسد
  • تعداد میانگین عملیات‌ نوشتن ورودی-خروجی تصادفی در یک ثانیه به ۵۰۰ برسد
  • عملکرد پایدار ترتیبی ۱۰ مگابایت بر ثانیه باشد

در ادامه می‌توانید تصویری از لوگوی Class 1 یا A1 را مشاهده کنید:

کارت حافظه میکرو اس دی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات