آیفون 8 برای پشتیبانی از شارژ بی سیم، از قاب شیشه ای بهره خواهد برد

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ چی کو از KGI در گزارش جدید خود به این نکته اشاره‌ کرده است که اپل در آیفون 8 برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، استفاده از بدنه‌ی فلزی را کنار می‌گذارد.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه‌ی KGI با انتشار گزارش جدید خود به این نکته اشاره کرده است که اپل برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در نسل بعدی آیفون‌هایش، از بدنه‌ی تماما شیشه‌ای بهره خواهد برد. همچنین کو کمپانی پگاترون را اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی ماژول شارژ بی‌سیم برای اپل نام برده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کو؛ کنار گذاشتن بدنه‌ی فلزی و استفاده از شیشه را باید اصلی‌ترین راهکار برای توسعه‌ی شارژ بی‌سیم در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل خواند. هرچند فناوری‌های ثبت‌شده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان شارژ بی‌سیم را در گوشی‌های هوشمند مجهز به بدنه‌ی فلزی به کار گرفت؛ اما چالش‌هایی نظیر تغییرات مورد نیاز در فرکانس امواج مورد استفاده برای شارژ در تقابل با آلیاژهای فلز، می‌تواند منجر به افزایش زمان شارژدهی شود که این موضوع کاربردی بودن شارژ بی‌سیم را زیر سؤال می‌برد. همچنین در سال‌های گذشته همواره اخباری منتشر شده‌اند که از نقطه نظرات جانی آیوی برای طراحی یک آیفون که تنها از یک قاب شیشه‌ای بهره می‌برد، سخن می‌گویند.

کو در گزارش خود از به‌کارگیری قابلیت شارژ بی‌سیم در تمام مدل‌های آیفون به قطعیت سخن نگفته، حال آنکه اضافه شدن این ویژگی به قابلیت‌های یکی از مدل‌های آیفون را در سال ۲۰۱۷ محتمل شمرده است. وی با قطعیت در مورد وجود این ویژگی در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ گزارش داده است.

کو هفته‌ی گذشته نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد اپل آیفون‌های خود را در سه نسخه راهی بازار خواهد کرد که نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی همچنان از نمایشگر ال‌سی‌دی بهره خواهند برد، حال آنکه نسخه‌ی مجهز به نمایشگر OLED با بهره‌گیری از دوربین دوگانه به‌عنوان نسخه‌ی سوم راهی بازار خواهد شد. وی به سایز مدلی که از نمایشگر OLED بهره می‌برد، اشاره‌ای نکرده است. وی پیش از انتشار گزارش هفته‌ی پیش، از عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از آیفون با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ اینچی خبر داده بود. موسسه‌ی تحلیلی Barclays نیز با انتشار گزارشی، از عرضه‌‌ی نسخه‌ی ۵.۸ اینچی آیفون ۸ با نمایشگر OLED بدون حاشیه و لبه‌های خمیده خبر داده است.

تا به امروز گزارش‌های متعددی منتشر شده است که نشان از به‌کارگیری شارژ بی‌سیم در نسل بعدی آیفون‌های اپل دارد، حال آنکه اپل در سال ۲۰۱۲ این ویژگی را غیرکاربردی خوانده است. ماه گذشته خبری منتشر شد که نشان از انجام آزمایش‌هایی توسط فاکسکان، برای عملی بودن استفاده از شارژر بی‌سیم روی آیفون ۸ داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات