برنامه هیوندای برای بازطراحی خودروهای کراس اوور

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی هیوندای به منظور جلب نظر علاقه‌مندان خودروهای کراس‌اوور، طراحی خودروهای سانتافه و توسان را مورد بازنگری قرار خواهد داد.
تبلیغات

دیو زاچوفسکی مدیرعامل هیوندای در آمریکا شمالی، طی مصاحبه‌ای در حاشیه‌ی نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس ۲۰۱۶، اعلام کرد که برنامه‌‌ی این کمپانی برای مدل‌های کراس‌اوور، تغییر آن‌ها با هدف جلب نظر خریدارانی با سلیقه‌های متفاوت است.

زاچوفسکی اعلام کرد که هیوندای قصد دارد چند کراس‌اوور کوچک و چند مدل بزرگ را به صف خودروهای کراس‌اوور خود اضافه کند. به گفته‌ی زاچوفسکی، سانتافه و سانتافه اسپرت در آینده، ابعاد بزرگ‌تر و تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر خواهند داشت. این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که متوجه تفاوت بین مدل اسپرت با ظرفیت ۵ نفر و مدل عادی با ظرفیت ۷ نفر نیستند.

او اظهار داشت که در آینده ظرفیت مدل عادی سانتافه را به ۸ نفر افزایش خواهد یافت. مدل اسپرت نیز بزرگ‌تر خواهد شد و طراحی آن مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب همانند خودروهای جیپ، ظاهر خشنی داشته باشد. زاچوفسکی می‌گوید؛ هیوندای نام خودروی سانتافه اسپرت را نیز با هدف کاهش آشفتگی و ارتباط بهتر آن با بازار هدف، تغییر خواهد داد. این نشان می‌دهد که شرکت مورد بحث قصد دارد به رقیب سرسختی برای تولیدکنندگان خودروهای شاسی‌بلند بزرگ تبدیل شود. ابعاد خودروی توسان نیز افزایش خواهد یافت؛ اما طراحی آن مورد بازنگری چشمگیری قرار نخواهد گرفت. این‌طور که مشخص است؛ بازار SUV بیشتر به سمت مدل‌های بزرگ در حال حرکت است و مشتریان هم این نوع مدل‌ها را می‌پسندند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هیوندای در سال ۲۰۱۸ یک کراس‌اوور کوچک از دسته‌ی خودروهای B یا B-segment را نیز معرفی می‌کند؛ این خودرو رقیبی برای هوندا HR-V و جیپ Renegade خواهد بود.

پیش از این هم شایع شده بود که هیوندای در حال کار بر روی یک کراس‌اوور کوچک است؛ اما مشخص نبود این خودرو چه زمانی عرضه خواهد شد. حتی گفته می‌شود یک مدل کراس‌اوور از دسته‌ی خودروهای A نیز در کار خواهد بود. این خودروهای جدید به همراه سانتافه و توسان بازطراحی شده، در سال ۲۰۲۰ از راه خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات