تماشا کنید: ویدیویی ۵ ثانیه ای باعث کرش آیفون مبتنی بر iOS 10 می شود

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این هفته کاربران از وجود باگی در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل iOS اپل خبر داده‌اند که در اثر پخش یک ویدیوی ۵ ثانیه‌ای منجر به قفل شدن و سپس هنگ کردن آیفون می‌شود.
تبلیغات

کیفیت سیستم عامل iOS اپل باردیگر زیر سوال رفت، چراکه بنابر گزارش‌های منتشر شده پخش یک ویدیوی ۵ ثانیه‌ای در iOS 10 اپل منجر به لاک شدن و سپس هنگ کردن آیفون می‌شود. این باگ توسط شماری از کاربران Reddit روز دوشنبه کشف شده است. کاربران آیفون‌های اپل برای تجربه‌ی این مشکل باید روی ویدیویی خاص، کلیک کرده و نتیجه را مشاهده کنند. به گزارش ورج این مشکل در تمام آیفون‌های اپل که از وجود بروزرسانی iOS 10.1 و همچنین نسخه‌ی بتای iOS 10.2 بهره می‌برند، رویت شده است. براساس اطلاعات ارائه شده آیفون اپل مدت کوتاهی پس از پخش ویدیو هنگ می‌کند.

ورج ویدیویی از فرآیند عملکرد باگ مورد نظر تهیه کرده که در بالا می‌توانید آن را مشاهده کنید. همانطور که می‌توانید مشاهده کنید، ویدیوی مورد نظر از طریق پیامی در iMessage برای کاربر ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، باگ مورد نظر ماهیت خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ویدیوی مورد نظر دچار مشکلی است که پخش آن یک حلقه‌ی تکرار را ایجاد کرده و در نتیجه‌ی آن پس از ۱۰ ثانیه آیفون دچار مشکل می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که این ویدیو زمانی برای آیفون‌های اپل مشکل‌ساز می‌شود که لینک ویدیو برای کاربر ارسال شود تا اینکه ویدیو به عنوان فایل از طریق پیام‌رسان در اختیار کاربر قرار گیرد. تنها راه حل مشکل، فشردن همزمان کلیک پاور و Home برای ریست کردن گوشی است. پس از ریست شدن گوشی، دوباره همه چیز نرمال به نظر می‌رسد.

این اولین باری نیست که یک باگ منجر به ایجاد مشکل در سیستم عامل iOS می شود. سال گذشته نیز یک پیام متنی منجر به غیرفعال شدن اپلیکیشن iMessage روی آیفون‌های اپل می‌شد و اپل برای رفع این مشکل بروزرسانی iOS 8.4 را منتشر کرد. همچنین باید به کرش کردن سافاری بصورت تصادفی در برخی مواقع روی آیفون‌های اپل اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات