۱۴ راه برای این که شخصیت جذاب تری داشته باشیم

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
پیش از این به ۱۰ عادت افراد خسته‌کننده پرداختیم. در ادامه ۱۴ راهِ داشتن شخصیت جذاب را با هم مرور می‌کنیم.
تبلیغات

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود می‌پرسند؛ این است که آیا من خسته‌کننده هستم؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالا شما شخصیت جذابی دارید ولی می‌توانید با رعایت برخی از نکات جذاب‌تر هم باشید.

برای این کار نیاز است مهارت‌ها، دانش و تجربیات جدید کسب کنید و نحوه اشتراک آن‌ها با دیگران را فرابگیرید. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با این‌که چطور می‌توان شخصیت جذاب‌تری داشت، صحبت کرده‌اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

کارآفرینی

۱. مهارت‌های جدید بیاموزید

اگر در شرایط مختلف بتوانید با مهارت‌های خود کمک‌حال دیگران باشید، مطمئنا به شخصیت جذابی تبدیل می‌شوید. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه می‌کند تا می‌توانید مهارت‌های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب‌سایت گرفته تا خیاطی.

به این ترتیب شما تبدیل به فردی می‌شوید که همواره به او رجوع می‌شود؛ چه دوست شما بخواهد وب‌سایتی برای تجارت جدید خود راه‌اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

۲. کنجکاو باشید

یکی از مواردی که جذاب نبودن شما را تضمین می‌کند این است که ذهن خود را به روی ایده‌ها و نظرهای جدید ببندید. برای این‌که جذاب‌تر باشید، باید دائم در جستجوی ایده‌ها و تجربیات جدیدی باشید که احساس و افکار شما را تغییر می‌دهند.

سودهیر دسایی پیشنهاد می‌کند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شوید. ذهنِ بازی داشته باشید؛ کنجکاو باشید؛ موارد جدید بیاموزید تا دیدگاه‌های خود را عمیق‌تر و گسترده‌تر کنید.

۳. یاد بگیرید چطور داستان خوبی تعریف کنید

شاید تجربه‌ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشید ولی اگر نتوانید آن‌ها را با دیگران در میان بگذارید، فایده‌ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است شما باید یاد بگیرید چطور داستان‌گوی خوبی باشید:

هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد در مکالمات خود استفاده نکنید. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهید که وقتی آن‌ها را به زبان می‌آورید، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ای فرض کنید که می‌توانید به دیگران بدهید، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچید.

 جالب است بدانید مطالعات جدید هم نشان می‌دهند که مردانی دارای توانایی داستان‌گویی بهتر، برای خانم‌ها جذاب‌تر هستند. محققان معتقدند داستان‌گوهای بهتر، بیشتر می‌توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

۴. سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشید

این‌که بدانید چطور داستانی را به‌صورت بداهه تعریف کنید، یک مهارت واقعا مفید محسوب می‌شود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی می‌شوید، خود را به چند داستان از پیش آماده‌شده مجهز کنید تا یخ مکالمات را بشکنید.

دیوش در این مورد می‌گوید:

وقتی کمدین‌ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی‌کنند، بلکه نمایش صحبت‌های خود را هم تمرین کرده‌اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشید که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

۵. گوش کنید و اشتیاق خود را نشان دهید

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنید تا دیگران برای شما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش «چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم» در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:

تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه‌مند شدن به دیگران پیدا می‌کنید، به‌مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌مند کردن دیگران به خود پیدا خواهید کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنید و با اشتیاق حرکات و محرک‌های آن‌ها را دریابید. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه‌های زندگی خود منحصربه‌فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم می‌شود.

۶. سؤالات خوب بپرسید

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگویید تا ثابت کنید جذاب هستید؛ در عوض آن‌ها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنید.

سؤالات حساب‌شده در رابطه با آن‌ها، علایق و اولویت‌هایشان بپرسید (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعا به پاسخ‌ها گوش دهید. بحث را با سؤالات حساب‌شده دیگر ادامه دهید (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، شما به یکی از جذاب‌ترین افرادی تبدیل شده‌اید که آن‌ها تابحال دیده‌اند.

از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشید. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:

تقریبا هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنید چیزی را می‌دانید، در حالی که نمی‌دانید. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالا می‌توانید روی افرادی که تازه با آن‌ها آشنا می‌شوید تاثیر بگذارید.

۷. چیزی که به آن فکر می کنید به زبان بیاورید

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌کننده‌ای دارند.

شما احساس می‌کنید که هیچ‌ وقت نمی‌توانید با آن‌ها مکالمه‌ای داشته باشید. باید تمرین کنید نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگویید، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

۸. علایق خود را دنبال کنید

به‌جای این‌که در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنید فقط برای این که انسان «بادانشی» باشید، حوزه‌هایی را دنبال کنید که واقعا برای شما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می‌کنید، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان می‌دهید.

۹. زیاد مطالعه کنید

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی دارید که خیلی عالی است، اگر ندارید، هنوز هم می‌توانید با مطالعه در مورد فرهنگ‌های مختلف و دوره‌های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاورید؛ کتاب‌ها، وبلاگ‌ها و نشریات دوره‌ای در این راه به شما کمک می‌کنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می‌خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق‌تر هستند.

۱۰. شوخ طبعی خود را نشان دهید

آودش سینگ پیشنهاد می‌کند در تعاملات خود حس شوخ‌طبعی را توسعه دهید. یاد بگیرید نیمه پر زندگی را ببینید و عادت شاد بودن، حتی در شکست‌ها را در خود توسعه دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالا به این دلیل که باهوش‌تر به نظر می‌رسند.

۱۱. اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانید

افرادی که با آن‌ها وقت می‌گذرانید، شخصیت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر همراه با افراد خسته‌کننده، بدخلق یا جدی باشید؛ احتمالا خیلی زود مثل آن‌ها می‌شوید. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه‌مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندید.

۱۲. یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنید

شاید علاقه داشته باشید که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشید و مقداری دانش در زمینه‌های مختلف کسب کنید. بجای این کار، سعی کنید که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشید و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنید.

اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک‌چیز را با جدیت و علاقه به‌صورت طولانی‌مدت پیگیری می‌کنند. فرقی نمی‌کند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

۱۳. دوره های ارتقای شخصی بگذرانید

بیل کانولی که یک کمدین است می‌گوید:

هنر بداهه گویی می‌تواند مهارت‌های ارتباطی شما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث می‌شود شما شنونده‌های بهتری باشید و به‌خوبی روی صحبت‌های فرد مقابل خود تمرکز کنید؛ به جای این‌که روی چیزی تمرکز کنید که در ادامه مکالمه خواهید گفت.

کن گرِگ معتقد است:

حتی اگر خجالتی هستید و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی ندارید، بداهه گویی کمدی به شما کمک می‌کند سریع‌تر فکر کنید، یاد بگیرید چطور دوباره سرزنده باشید (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده‌اند) و حس راحت‌تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشید. این امر به شما کمک می‌کند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنید. 

۱۴. با جمع‌های جدید بیرون بروید

شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شود احساس جذاب بودن نداشته باشید، این است که با افرادی وقت خود را می‌گذرانید که شما را تحسین نمی‌کنند. در این‌گونه موارد باید جمعی را پیدا کنید که به‌خوبی متوجه ارزش‌های شما می‌شوند و جذابیت شما را درک می‌کنند.

خود را با دیدن انسان‌های جدید به چالش بکشید، با جمع‌های جدید بیرون بروید و انسان‌های دیگر با نظرات و دیدگاه‌های متفاوت را تجربه کنید. بدون تردید افراد جذاب و افرادی که شما را جذاب می‌پندارند، پیدا می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات