مشخصات پردازنده اسنپدراگون 835 فاش شد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۳۵ نام پردازنده جدید کوالکام است که اکنون اطلاعات جدیدی از آن منتشر شده است.
تبلیغات

چند روز پیش بود که کوالکام رسما نسل جدید پردازنده‌هایش را معرفی کرد و نام اسنپدراگون ۸۳۵ را روی آن گذاشت. این شرکت اعلام کرده است که این پردازنده جدید از تکنولوژی 10nm FinFet سامسونگ استفاده می‌کند و به همین دلیل شاید اوایل سال ۲۰۱۷ شاهد حضور این پردازنده در تلفن‌های هوشمند باشیم.

حال جزئیات بیشتری در خصوص این محصول به دست آمده است. گفته می‌شود پردازنده جدید کوالکام شماره مدل MSM 8998 دارد؛ البته مدتی قبل چنین شماره مدلی را در لیست واردات وب‌سایت Zauba مشاهده کرده بودیم. بعد از این اتفاق گفته می‌شد که پردازنده جدید، اسنپدراگون ۸۳۰ نام دارد؛ اما چنین نشد. مشخصات این پردازنده نیز اخیرا منتشر شده است و گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸۳۵ از نسخه به‌ روز شده Kyro 200 با معماری ۶۴ بیتی مستقل استفاده می‌کند. این پردازنده دارای هشت هسته با معماری big.LITTLE است. البته فعلا فرکانس این پردازنده‌ها مشخص نیست.

اسنپ دراگون 835

این تراشه جدید از پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۴۰ بهره می‌برد و به همین دلیل توانایی فوق‌العاده‌ای در زمینه پردازش‌های گرافیکی دارد. اسنپدراگون ۸۳۵ از باند LTE X16 استفاده می‌کند و از LTE Cat.16 نیز بهره می‌برد. گفته می‌شود این پردازنده قادر است با سرعت ۱ گیگابایت در ثانیه دانلود کند. اسنپدراگون ۸۳۵ از حافظه چهار کاناله LPDDR 4x و حافظه فلش UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر اطلاعاتی که از اسنپدراگون ۸۳۵ منتشر شده، شاهد اطلاعات جدید دیگری نیز هستیم که مربوط به اسنپدراگون ۶۶۰ می‌شود. گفته می‌شود که این پردازنده از طریق فرآیند تولید 14nm FinFet LPP ساخته شده و بیشترین فرکانس قابل ارائه توسط آن نیز ۲.۲ گیگاهرتز است. اسنپدراگون ۶۶۰ از پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۱۲ بهره می‌برد. پردازنده مذکور از باند X10 استفاده می‌کند که این موضوع باعث پشتیبانی از دو کانال LPDDR 4x-1866 و همچنین حافظه فلش UFS 2.1 می‌شود.

اسنپدراگون ۸۳۵ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید خواهد شد و اولین محصولی که به نظر می‌رسد از آن استفاده کند، گلکسی اس ۸ است که گفته می‌شود در نمایشگاه MWC سال آینده معرفی خواهد شد. از سوی دیگر پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ نیز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات