شبیه ساز x86 برای معماری پردازنده های ARM در ویندوز منتشر می‌شود

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در حال توسعه‌ی شبیه‌سازی است که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های X86 را در سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های ARM اجرا کرد.
تبلیغات

مایکروسافت با توسعه‌ی شبیه‌سازی که بتوان اپلیکیشن‌های مبتنی بر معماری x86 را روی سیستم‌هایی اجرا کرد که از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند، در نظر دارد این قابلیت را از طریق بروزرسانی موسوم به Redstone 3 در اختیار کاربرانش قرار دهد. بروزرسانی Redstone 3 برای انتشار در پاییز سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

مایکروسافت تابستان سال جاری به‌روزرسانی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ را در قالب Redstone 1 منتشر کرد، حال آنکه بروزرسانی دوم با عنوان Creators Update در بهار سال آینده میلادی تحت نام Redstone 2 منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ سیستم عامل ویندوز را برای گجت‌های مجهز به پردازنده‌های ARM رونمایی کرد؛ اما مساله اصلی اینجا بود که این سیستم عامل قادر به اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر معماری x86 یا همان اپلیکیشن‌های Win32 روی سیستم عامل نبود. شاید بتوان بزرگ‌ترین انگیزه‌ای را که بسیاری از کاربران در مورد آن هیجان زده بودند، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های Win32 خواند که نسخه‌ی ویندوز مورد نظر قادر به انجام آن نبود.

البته این مشکلی نبود که مایکروسافت را در مورد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز نگران کند، حال آنکه این موضوع به عنوان یک نقص بزرگ برای تبلت‌های مبتنی بر ویندوز RT مطرح شد. اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای گوشی‌های هوشمند باید از رابط کاربری مخصوص این پلتفرم بهره ببرند، اما در تبلت‌ها چنین موضوعی صادق نبود.

از این‌رو تبلت‌های مبتنی بر ویندوز RT که از جمله‌ی آن می‌توان به سرفیس خود مایکروسافت نیز اشاره کرد، نتوانستند آن‌چنان که باید موفق شوند. البته در گوشی‌های هوشمند جدید مایکروسافت که از قابلیت کانتینیوم پشتیبانی می‌کنند نیز این موضوع به‌عنوان یک نقص به شمار می‌رود. پس از اتصال مانیتور، ماوس و کیبورد از طریق هاب مخصوص به گوشی هوشمند، می‌توان ویندوز ۱۰ موبایل را همچون یک رایانه‌ی دسکتاپ مورد استفاده قرار داد، حال آنکه گزینه‌های موجود در مورد اپلیکیشن‌ها محدود به اپلیکیشن‌های یونیورسال است و نمی‌توان اپلیکیشن دیگری را نظیر سرفیس پرو در این حالت اجرا کرد.

در صورتی که مایکروسافت بتواند شبیه‌ساز مورد نیاز به‌منظور اجرای اپلیکیشن‌های x86 را روی گجت‌های مجهز به پردازنده‌ی ARM توسعه دهد، تمام این مشکلات حل خواهد شد. از این طریق می‌توان هر اپلیکیشنی را در زمان استفاده‌ی گوشی با کانتینیوم روی گوشی اجرا کرد.

امولاتور Win32 برای ARM

یکی از کاربران توییتر با نام Walking Cat با انتشار توییتی اعلام کرده که شواهدی دال بر وجود Windows for 64-bit ARM یافته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ با استفاده از این سرویس می‌توان کد ترکیبی از اجرای اپلیکیشن‌ها را روی x86 و ARM ایجاد کرد. شنیده‌ها نشان از این دارد که این سرویس تنها برای اجرای اپلیکیشن‌های رده‌بالا در دسترس خواهد بود.

از ماه‌ها پیش شایعاتی مطرح شده است که نشان از عرضه‌ی یک گوشی هوشمند جدید توسط مایکروسافت با نام سرفیس فون دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده این گوشی هوشمند با تمرکز روی مشتریان تجاری راهی بازار خواهد شد که امکان اجرای اپلیکیشن‌های Win32 روی این گوشی هوشمند را نیز می‌توان به‌عنوان یک فاکتور تأثیرگذار در نظر گرفت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات